روز قدس نماد حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین است

رئیس مجلس شورای اسلامی در کرج گفت: روز قدس را امام(ره) پایه‌گذاری کردند و امروز به عنوان نماد حمایت مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین شده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، علی لاریجانی دقایقی پیش در سخنانی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی کرج، اظهار کرد: امروز همه شما برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی عظیمی انجام دادید.

وی افزود: داستان مردم مظلوم فلسطین در این 60 سال که حوادث گوناگونی درآن اتفاق افتاده ‌داستان غم انگیزی است؛ مردم مسلمانی که چندین سال در یک منطقه زندگی کردند توسط گروهی قتل عام شدند و این داستان برای امت اسلامی داستان غم انگیزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع این است که عواملی پشت این صحنه هستند، بیان کرد: قبل از اینکه تشکیلات صهیونیست برفلسطین شکل گیرد فلسطین مجموعه‌ای زیرنظر عثمانی بود، بعد از جنگ جهانی که عثمانی‌ها شکست خوردند این زمینه فراهم شد که انگلیس قیومیت این منطقه را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: سال 1897 صهیونیست‌ها جلساتی در سوئیس گذاشته بودند موضوع مطرح در این جلسات این بود که یهودی‌ها وطن داشته باشند، در خلال جنگ جهانی هم ادعای کوره‌های آدم سوزی نازی‌ها مطرح شد تا بهانه‌ای شود برای حوادثی که در فلسطین شاهد هستیم.

لاریجانی تاکید کرد: آنها می‌گویند در حق یهودی‌ها اجحاف شده و همین اجحاف بهانه‌ای بود تا ماجرایی را بوجود بیاورند و چند دهه مسلمانان را مشغول خود کنند و شروع کردند به خریدن زمین‌های فلسطینی‌ها.