روش جدید اعدام داعش + عکس

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، نویسندگان صفحه “خبرنگار سوری” وابسته به گروهی از فعّالان شبکه اجتماعی فیسبوک که خبرها را از طریق خبرنگاران محلی و فعّالان رسانه‌ای منتشر می کند، تصویری را در این صفحه قرار داده‌اند که گفته می شود در آن گروهی از اهالی الرقّه، به اجبار عناصر داعش 3 سرباز ارتش سوریه را که در نزد آنان اسیر بودند، تا دم مرگ با لگد کتک می زنند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، در صفحه‌های متعلق به گروه داعش در شبکه‌های اجتماعی آمده است که عناصر داعش 3 اسیر نظامی سوری را در میدانی در الرقّه قرار داده و اهالی را وادار کرده‌اند که «برای انتقام دین خدا»، آنان را تا حدّ مرگ کتک بزنند.

این خبر به نقل از فعّالان محلّی اعلام شده اما هنوز هیچ منبع مستقلی صحّت آن را تأیید نکرده است.

فعالان گفته‌اند که این نظامیان بیش از دو ماه پیش و بعد از احاطۀ داعش بر لشگر 17 و فرودگاه نظامی الطبقه در ریف الرقّه، از سوی عناصر داعش اسیر شدند و داعشی ها در این عملیات به کشتن و اسارت صدها نفر از نظامیان سوری در این بخش ها اقدام کردند.

فعّالان فضای مجازی همچنین تصاویری را از عناصر داعش به نمایش گذاشته‌اند که آنها در حالی که موتور سیکلت سوار شده‌اند، از روی اجسادی که در خیابان‌های الرقّه افتاده، عبور می کنند و در برخی دیگر از تصاویر، اجسادی غیر قابل شناسایی را نشان می دهد که بر روی آنان لکه‌های خون مشاهده می شود.

این فعّالان به زمان اجرای حکم کشتن نظامیان سوری با ضربات پا و لگد اشاره نکرده‌اند و خبرنگار آناتولی نیز از صحّت این تصاویر و گزارش های فعّالان به نقل از یک منبع مستقل اطمینان پیدا نکرده است.

به علت محدودیت‌هایی که گروه داعش در تعامل با رسانه‌ها ایجاد کرده است، معمولاً هیچ توضیح رسمی از سوی این گروه درباره این گونه تصاویر و گزارش ها ارائه نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران