رییس اداره صمت پارسيان خبر داد:بازديد طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ در پارسيان/ ٧٠ مورد تخلف صنفی در ٣٥ روز گذشته ثبت شده است

مهدي خوشدل رییس اداره صمت شهرستان پارسيان از بازديد هاي بازرسان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه تخلف صنفی از اول اسفند ماه سال گذشته تا پايان فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛مهدي خوشدل رئيس اداره صمت پارسيان گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات ویژه این پیک زمانی و اقلام پر مصرف مردم در روزهای عيد نوروز مانند پوشاک، میوه، خشکبار ، شیرینی و مایحتاج اصلی سبد غذایی است.

 

رییس اداره صمت پارسيان با تاکید بر اینکه در این طرح نظارتی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان با کم فروشی و گران فروشی واحدهای صنفی برخورد قانونی می شود، گفت: هر روزه يك اکیپ در دو شيفت كاري اداره نظارت و گشت مشترک دستگاه های نظارتی و حمایتی در تمامی زمینه های خدماتی ، کالاهای اساسی و ضروری مردم اقدام به بازرسی می نمایند و برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

 

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ تا پایان روز ٧ فروردين ١٥٨٠ مورد بازرسی از كليه صنوف صورت گرفته که در این راستا ٧٠ مورد پرونده تخلفات تشکیل و همه اين موارد به تعزیرات حکومتی جهت صدور رأي ارسال شده است.

 

خوشدل عنوان کرد: ارزش ریالی پرونده متخلفین در بازار ١٩٨ ميليون ريال است.

 

وی خاطر نشان کرد: شهروندان شهرستان پارسيان در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت پارسيان گزارش تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

 

رییس اداره صمت شهرستان پارسيان گفت: از ابتدای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ تا کنون، ٣٥ مورد تخلف صنفی توسط مردم در سامانه ۱۲۴ ثبت شده که ١٢ مورد از این تخلف ها احراز و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

شايان به ذكر است از ابتداي طرح نوروزي ١٤٠٠، سه مورد گشت مشترك با رئيس اداره تعزيرات حكومتي بخش كيش در شهرستان پارسيان صورت گرفته است.