ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در پارسیان تشکیل شد/ استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدها جرم است

ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگستری پارسیان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ به منظور برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم و در راستای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و نیز ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز بخشنامه ریاست قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگستری شهرستان پارسیان تشکیل گردید.

 

از جمله اهداف و وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت های انتخاباتی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاهها و نهادهای عضو ستاد و نهایتا پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

 

اولویت ستاد ارشاد و انذار و آگاهسازی عمومی با هدف بازدارندگی و ترویج قانونمداری و نیز تشکیل پرونده برای متخلفان و مجرمین می باشد. بدین منظور در دادسرا و دادگاه شعب ویژه ای جهت رسیدگی فوق العاده و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات در شهرستان تعیین گردیده است.

 

این ستاد تا پایان انتخابات ماهیانه با حضور تمام اعضا تشکیل جلسه خواهد داد و فعالیت های انتخاباتی قبل، حین و پس از انتخابات را رصد خواهد نمود.

 

عمده جرائم و تخلفات تبلیغات زودهنگام، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از امکانات و وسایل دولتی به نفع نامزدها و تبلیغ علیه نامزد خاص و هتک حرمت و حیثیت می باشد.