سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل روادید صادر نمی‌کنیم/ این مساله بر گفتگوهای هسته‌ای تاثیری ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:
“جن ساکی” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تأیید سخنان ديشب سخنگوی کاخ سفید گفت: این کشور برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل روادید صادر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت وزارت خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل روادید صادر نمی کند.
 
ساکی در نشست خبری خود در حضور خبرنگاران گفت: ما به دولت ایران و سازمان ملل اطلاع داده‌ایم که برای آقای ابوطالبی روادید صادر نمی‌کنیم. 
 
با این حال ساکی درباره اینکه چه زمانی به ایرانیان این اطلاع داده شده است و بر اساس چه معیاری از صدور روادید برای نماینده جدید ایران جلوگیری می شود، اشاره ای نکرد. ولی وی تکرار کرد که آمریکا درباره نامزدی آقای ابوطالبی که از دیدگاه آمریکا شدنی نیست، اطلاع داده بود.
 
ساکی همچنین گفت نمی تواند درباره اینکه آیا ایرانیان برای ابوطالبی برای سفر به آمریکا درخواست روادید کرده بودند یا نه نظری بدهد ولی گفت بسیاری از ما گزارش های رسانه ای را  دیده ایم؛ اینکه دولت ایران اعلام کرده است که درخواست ویزای خود را به دولت آمریکا ارائه کرده است. همانطور که گفتم، قانون آمریکا به صورت عمومی ما را از نظر دادن در خصوص جزئیات موارد روادید منع می کند ولی من نمی توانم این موضوع را نیز به بحث و نظر بکشانم. 
 
وی گفت با توجه به اینکه این ارتباط ها در دوران گفتگوهای اتمی در وین ادامه داشته است، دولت آمریکا باور ندارد که این مساله بر گفتگوهای اتمی تاثیر داشته باشد.
 
انتهاي پيام/
مطالب مرتبط :