سفر استاندار هرمزگان به پارسیان/ از مشکلات زمین های موات گرفته تا سردرگمی در کانال هدایت آب بردول

استاندار هرمزگان با سفر به غرب هرمزگان و شهرستان پارسیان پیگیر پروژه ها و برخی مشکلات در سطح شهرستان شد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مهدی دوستی، استاندار هرمزگان به همراه برخی از مدیران و معاونین خود به شهرستان پارسیان سفر کرده و پیگیر مشکلات شهرستان شد.

 

در ابتدای ورود به شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و بعد از آن در بازدید از کانال هدایت آب پیگیر مشکلات سد بردول شد و گفت: آب کم داریم، هدایت آب منطقی نیست بهتر این است که آب مهار شود و از این آب برای مصارف مختلف استفاده شود.

 

زمین های موات

زمین موات از دیگر مشکلاتی بود که مردم پارسیان با استاندار در میان گذاشتند که مسکن و شهرسازی با اعلام زمین های موات، مردم را نگران کرده، زمین هایی که بر روی آن  سالیان گذشته کشت و زرع انجام شده است و تا کنون بیش از ۱۸۰۰ پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

 

بازدید از پروژه جاده پارسیان به ساحل برنامه بعدی استاندار هرمزگان بود که مدیر کل راه و شهرسازی، برآورد این مسیر تا آسفالت را در هر کیلومتر ۹ میلیارد تومان اعلام که ۳کیلومتر از مسیر حادثه خیز را کم می کند.

 

پروژه بعدی پرورش ماهی در قفس بود با ظرفیت اولیه ۲۰ میلیون قطعه که هدف عمده آن، بومی سازی بچه ماهی در قفس است که فاز اول آن  به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهی ۱۰ میلیارد تومان نیاز وجود دارد.

 

بازدید از مسیر پارسیان به شهر دشتی نیز از دیگر برنامه های استاندار هرمزگان بود که این مسیر در آینده دوبانده و تجهیز خواهد شد.

 

استاندار هرمزگان در بدو ورود به غرب شهرستان و روستای سروباش و فارسی در دیدار با مردم روستا، اظهار کرد: از الحاق ۵ روستای غرب پارسیان هیج خبری نیست و مردم با آرامش به زندگی خود ادامه دهند و نگران این موضوع نباشند

 

خالد غانم به عنوان نماینده ۵ روستای غرب پارسیان از مشکلات این ۵ روستا صحبت به میان آورد و گفت: جاده ۹ کیلومتری کوشکنار به تنبوی شمالی که مسیر گردشگران و همچنین مسیر دسترسی به فرودگاه بین المللی عسلویه می‌باشد دارای مشکل است، آب شرب‌ و لوله کشی ۵ روستا، پوشش‌ اینترنت 4G در پنج روستا برای دانش آموزان و استفاده از مسائل آموزشی، اشتغال؛ گمرک بندر تبن در سال های گذشته اشتغال مردم منطقه را فراهم می نمود امروز مردم ۵ روستا مشکل اشتغال دارند از جمله مواردی بود که به آن اشاره شد.