سفیر آلمان در تهران: اروپایی ها نیازمند ایران/ منتظر توافق سریع هسته ای هستیم

سفیر آلمان در ایران تصریح کرد: همکاری و سرمایه گذاری در ایران برای شرکت های اروپایی از جمله آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است و ما به بازار ایران نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، «میشائیل فون انگرن اشتنبرگ» در دیدار با استاندار اصفهان، افزود: شرکت های آلمانی برای همکاری با ایران علاقمندی زیادی دارند و همه آنها برای ورود به ایران منتظر نتایج مذاکرات هسته ای هستند.

وی در این نشست که چهارشنبه شب برگزار شد، افزود: وزیر امور خارجه آلمان نیز علاقه مند است تا هرچه سریعتر توافقات در خصوص مذاکرات هسته ای ایران حاصل شود و زمینه همکاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر آلمان در کشورمان تاکید کرد: دولت آلمان بسیار امیدوار است تا مذاکرات هسته ای ایران به نتیجه برسد زیرا بازار ایران عرصه خوبی برای ماست و زمان آن رسیده تا موضوعات هسته ای ایران حل و فصل شود.

وی اظهارکرد: اکنون شانس خوبی برای طرفین وجود دارد تا به توافق برسند و طرفین چنانچه این شانس را از دست بدهند، دیگر معلوم نیست چه زمانی شانس مجدد فرا رسد.

فون انگرن اشتنبرگ افزود: ما بسیار امیدواریم که مذاکرات هسته ای ایران به سمت مثبت حرکت کند و انتظار داریم تا توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+ 5 حاصل شود.

وی با اشاره به توانمندی کشورش در بخش آب، محیط زیست و آموزش اظهار کرد: آلمان در این بخش ها از شرکت های توانمند و تجربیات خوبی برخوردار است و دو کشور می توانند در این زمینه همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.

سفیر آلمان در تهران با اشاره به سفر شهردار فرایبورگ به اصفهان در روزهای آینده همراه با یک هیات اقتصادی، اظهارکرد: این هیات در زمینه صنعتی و کشاورزی از تخصص خوبی برخوردار است و اتاق های بازرگانی اصفهان و فرایبورگ می توانند با بررسی پروژه های مورد نیاز با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شرکت های آلمانی که در زمینه آب تخصص زیادی دارد درآینده نزدیک برای بررسی همکاری های مشترک به اصفهان سفر خواهد کرد.

فون انگرن اشتنبرگ درباره همکاری مشترک آلمان با اصفهان درخصوص صنعت گردشگری نیز گفت: بسیاری در آلمان دوست دارند از نزدیک اصفهان را مشاهده کنند اما باید زمینه این همکاری ها فراهم شود.

وی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ، اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای مهم ایران است و روابط تاریخی و عمیق ایران و آلمان می تواند بار دیگر از طریق اصفهان از سرگرفته شود.

سفیر آلمان در ایران افزود: اصفهان و آلمان می توانند با همکاری یکدیگر پروژه های خوبی را در زمینه آب و انرژی اجرا کنند.

استاندار اصفهان نیز خواستار بیان واقعیت های ایران از سوی آلمان به کشورهای اروپایی شد و افزود: غرب باید از فرصت کنونی بهترین استفاده را ببرد.

رسول زرگرپور اظهارکرد: آلمان باید با برقراری ارتباط کامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، شرایط همکاری را فراهم کند.

وی با اشاره به سفر 86 هیات خارجی به اصفهان پس از تسکیل دولت یازدهم افزود: این هیات ها آمادگی خود را برای همکاری با اصفهان اعلام کردند.

استاندار اصفهان در عین حال تصریح کرد: زمانی این همکاری و ارتباط برقرار می شود که معادلات مذاکرات هسته ای از سوی غرب به درستی انجام شود.

زرگرپور افزود: خوشبختانه سیاستمداران آلمانی درک کرده اند که جمهوری اسلامی ایران با صداقت کامل در مذاکرات گام برداشته است اما متاسفانه برخی سیاسمتداران منصف نیستند و برداشت های غلط دارند.

وی افزود: دولت یازدهم شرایط را برای همکاری با غرب فراهم کرده است و غرب باید از فرصت بوجود آمده استفاده کند.

استاندار اصفهان با اشاره به سابقه طولانی رابطه ایران و آلمان افزود: مردم ایران انتظار دارند، آلمان برای انعکاس واقعیت های ایران به دیگر کشورهای اروپایی پیشقدم شود.

زرگرپور با اشاره به توانمندی های استان اصفهان در بخش صنعت، کشاورزی و فرهنگی، افزود: شهرهای آلمان می توانند در بخش های مختلف به خصوص گردشگری با اصفهان همکاری کنند.