• درباره ما
  • تماس با ما
  • ارسال خبر
  • فید خوان
    • صفحه نخست
    • سیاسی
    • اقتصادی
    • فرهنگ و هنر
    • ورزش
    • بین الملل
    • چند رسانه ای
طراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرسطراحی سایت و قالب وردپرس
هرمز سلام 1 http://nashrkhabar.ir/ 0
  • تاریخ انتشار خبر : سه‌شنبه 14 اکتبر 2014-9:36 | کد خبر : 27537
  • سه تاکتیک جدید برای فروش خودرو

    image_pdfimage_print

    به گزارش پایگاه خبری پارسیان، افزایش تیراژ تولید و کاهش فاصله قیمتی خودرو، اگرچه باعث خروج گسترده سفته‌بازها از بازار شد، اما از سویی واکنش خودروسازان برای حفظ مشتریان را نیز به همراه داشت.

    بر این اساس با توجه به موج انصراف از دریافت خودروهای ثبت‌نامی که در مرداد و شهریورماه گذشته به اوج خود رسید، خودروسازان برای اینکه در این موج غرق نشوند، راهکارهای جدیدی برای حفظ مشتریان خود انتخاب کرده‌اند. طراحی و اجرای راهکارهای جدید از آنجایی از جانب خودروسازان به کار گرفته شده است که آنها برای حفظ مشتریان خود با دو مشکل عمده مواجه هستند. یکی از مشکلات کاهش قدرت خرید مشتری‌ها بعد از افزایش قیمت خودرو در واپسین ماه‌های سال ۹۱ است و دیگر مشکل؛ وعده‌هایی است که از سوی برخی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت‌ها به مشتریان داده می‌شود. به این ترتیب خودروسازان که طی نزدیک به دو سال گذشته در پی افزایش قیمت برخی از مشتری‌های خود را از دست دادند، با وعده‌های کاهش قیمت خودرو تا ۳۰ درصد بخش دیگری از مشتریان خود را نیز از دست دادند. اما تمام این اتفا‌ق‌ها در شرایطی برای خودروسازان رخ داد که هر کدام از آنها تا پایان امسال باید تولیدی بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را رقم بزنند.

    به عقیده کارشناسان برای رسیدن به تیراژ تولید یاد شده قاعدتا فروش نقشی ضروری دارد که قابل چشم‌پوشی نیست؛ چنانچه اگر مشتری وجود نداشته باشد تولید نیز با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

    حال در شرایطی که فشارها از سوی نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، خودروسازان برای حفظ مشتریان خود اقداماتی انجام داده‌اند که به عقیده آنها در جلوگیری از انصراف مشتریان از خرید خودرو تاثیرگذار بوده است و مهرماه آرامی را برای آنها به همراه آورده است. در این میان با توجه به اینکه شرکت خودروسازی سایپا در پی اظهارنظرها برای کاهش قیمت خودرو طی ماه‌های مرداد و شهریور بیش‌ازپیش با مشکل فروش مواجه شد، با در پیش گرفتن سیاست‌هایی اقدام به حفظ بازار کرده است. سیاست سایپا در واقع تاکتیکی سه گانه است که به گفته مدیر فروش و بازاریابی این شرکت، تاثیر چشمگیری در حفظ مشتریان داشته است.

    حسن فروزانمهر در تشریح سیاست‌های سایپا برای حفظ بازار در گفت‌وگویی می‌گوید: در پی اجرای سه راهکار در نمایندگی‌های فروش، تعداد انصراف مشتریان از چرخه خرید نسبت به ماه‌های گذشته بسیار کمتر شده است. فروزانمهر با اشاره به اینکه چک‌های انصراف طبق قرارداد ظرف سی روز کاری از سوی شرکت برای مشتریان نقد می‌شود، می‌گوید: انصراف‌ها در ماه‌های گذشته شدت بسیاری پیدا کرده بود که اوج آن در مرداد و شهریور و به دلیل صحبت‌های پیرامون کاهش قیمت بود، ما با دیدن این انصراف‌ها سه راهکار پیش‌روی مشتری قرار دادیم تا به واسطه آن مانع خروج مشتریان از چرخه خرید شویم. نخستین راهکار سایپا این است که پرداخت سود مشارکت را طبق قرارداد، حتی اگر از موعد تحویل خودرو نیز گذشته باشد ادامه می‌دهد.

    به این ترتیب که چنانچه شخصی به دلیل رکود بازار قصد انصراف از پیش‌خرید خود را داشته باشد، می‌تواند تحویل خودروی خود را تا رونق گرفتن بازار به تاخیر انداخته، اما در عین حال سود مشارکت خود را طبق قرارداد دریافت کند. به گفته فروزانمهر این مورد بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که به منظور سرمایه‌گذاری اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده بودند، از سویی با توجه به اینکه بیشتر انصراف‌ها نیز از سوی این قشر صورت گرفته بود، به‌نظر می‌رسد راهکار یاد شده موثر واقع شده و باعث حفظ آورده‌های شرکت از جانب این افراد شده است. دیگر راهکار سایپا برای حفظ مشتریان پرداخت وام به افرادی است که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، اما به دلیل مشکلات مالی قادر به دریافت خودروی خود در موعد تحویل نیستند.

    به این ترتیب افرادی که برای پرداخت باقی مانده مبلغ خودروی ثبت‌نامی خود دچار مشکل هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی مورد نظر خود از رایان سایپا (شرکت لیزینگ سایپا) به میزان مورد نیاز وام دریافت کنند. برای عملیاتی کردن این راهکار، سایپا بخشی از سرمایه رایان سایپا را در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده است تا به صورت بی‌واسطه به مشتریان وام پرداخت کنند. نرخ بهره این وام نیز یک تا دو درصد بیشتر از نرخ بهره جاری در بانک‌ها است که از سوی بانک مرکزی ۲۲ درصد اعلام شده است. یک تا دو درصد اضافه‌ای که شرکت‌های لیزینگ دریافت می‌کنند به منظور پوشش دادن هزینه‌های مربوط به فعالیت این شرکت‌ها است.

    راهکار دیگری که سایپا برای حفظ مشتریان خود در نظر گرفته است، توزیع گسترده خودرو در نمایندگی‌ها است. به این ترتیب سایپا فرصت انصراف به‌دلیل تاخیر در تحویل را نیز از مشتریان گرفته است و مشتری به محض مراجعه به نمایندگی یا نهایتا طی دو یا سه روز کاری می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد. با تمام این تفاسیر به‌نظر می‌رسد خودروسازان در شرایطی که برای کاهش قیمت‌ها تحت فشار هستند از یکسو و برای رسیدن به برنامه‌های تولید خود تا انتهای امسال، تمام تلاش خود را برای حفظ بازار به کار بسته‌اند. به‌عقیده کارشناسان حفظ بازار برای خودروسازان با توجه به وعده‌های بی‌شمار نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت خودروهای داخلی، عدم تمایل مشتری‌ها به خرید در انتظار به واقعیت پیوستن وعده‌های کاهش قیمت و همچنین از دست رفتن قدرت خرید بخشی از مشتریان برای خودروسازان بیش‌ازپیش ضرورت یافته است. این کارشناسان عقیده دارند با متنوع شدن مشکلات خودروسازان، راهکارهای آنها نیز باید با تنوع بیشتری همراه شود؛ زیرا حفظ رشد تولید و رسیدن به تیراژ مورد نظر تا انتهای امسال، تنها با حفظ مشتریانی ممکن خواهد بود که در پی تمام ماجراهای یاد شده برای صنعت خودرو آسیب‌های فراوانی را متحمل شده‌اند.


  • برجسب :
  • لینک کوتاه به مطلب : http://www.parsiankhabar.ir/?p=27537
    ايميل: news@.ir شماره پيامک:000 اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب اشتراک گذاري مطلب
    نظرات کاربران در "سه تاکتیک جدید برای فروش خودرو"

    نظرات

    برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

    Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

    آخرین اخبار
    • مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد: با کلنگ زنی ۱۰ پروژه در زمینه پتروشیمی، فولاد و سیمان ،توسعه منطقه ویژه پارسیان شتاب می‌گیرد
    • وجود ۲۰۰ قایق صیادی در اسکله جواد الائمه(ع) پارسیان/ نگرانی صیادان از سرقت تجهیزات قایق ها
    • آیا دفتر تهران و بندرعباس منطقه ویژه پارسیان تعطیل شد؟/ وعده های سر خرمن استاندار هرمزگان باز هم عملی نشد
    • فرمانده سپاه پارسیان خبر داد؛ کشف حدود ۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در پارسیان/ یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد
    • امام جمعه پارسیان: مشکل مردم رفراندوم نیست/ به جای تغییر قانون اساسی به دنبال تغییر قیمت مرغ و روغن باشید
    • معاون اجتماعی سپاه هرمزگان: هسته های مصلحین در پی کاهش طلاق هستند/ آسیب های اجتماعی زیبنده جامعه اسلامی نیست
    • برنج طارم پایین تر از قیمت بازار تهیه کنید/ گروه جهادی شهید سلیمانی پارسیان مسئول تحویل برنج می باشد
    • امام جمعه پارسیان: رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین قدردانی از پرستاران است/ دفتر تهران منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان باید به منطقه برگردد
    • رئیس حوزه قضایی پارسیان خبرداد: فروش مرغ گرم بیش از نرخ رسمی مصوب، تخلف است/ اخلالگران بازار عرضه و توزیع مرغ مجازات می شوند
    • بارندگی شدید ۵ پارسیانی را به کام مرگ کشاند/ آیا مسئولین مردم را در برابر فاجعه سد بردول محافظت می کنند
    • سگ های ولگرد امان شهروندان پارسیانی را بریده اند/ متولی جمع آوری سگ ها کیست؟/چرا همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند
    • رئیس حوزه قضایی پارسیان: هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود/ مشکلات تولید کنندگان در اسرع وقت باید رفع شود
    • یک نفر جلوی قیمت صعودی مرغ در پارسیان را بگیرد/ بازار از دست مسئولین گریخته است
    • امام جمعه پارسیان: در کمک های مردمی هیچگاه نگاه مذهبی و جناحی مدنظر نبوده است/کمک بیش از یک میلیارد ریالی قرارگاه های فرهنگی مساجد به مردم
    • ضرب الاجل یک هفته ای رئیس حوزه قضایی پارسیان به گمرک/ کالاهای ضروری مردم در اختیارشان قرار گیرد
    • امام جمعه پارسیان: چرا مسئولان استانی نمی توانند مشکل سد بردول را رفع کنند/ ورود تورهای گردشگری به سواحل در این اوضاع بیماری چه معنی دارد
    • رئیس حوزه قضایی پارسیان: برگزار کنندگان عروسی در شهرستان پارسیان دستگیر شدند/ باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم
    • وزیر اطلاعات: جمهوری اسلامی با تفرقه اندازان بین شیعه و سنی مقابله می کند/ وحدت شر دشمنان را دور می سازد
    • در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چه خبر است/ چرا هرمزگان دوست ندارد حاشیه ها در پارسیان تمام شود
    • در غرب هرمزگان چه می گذرد؛ بمبری پارسیان، روستایی فاقد طرح هادی/ ۹ سال از وعده های صد من یه غاز مسئولین گذشت
    • امام جمعه پارسیان: کشاندن کشور به دامان آمریکا خیانت است/ دنیای اسلام در مقابل کفار باید وحدت داشته باشند
    • بازدید میدانی رئیس حوزه قضایی به همراه رئیس آب منطقه ای پارسیان از سد بردول
    • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پارسیان: حوزه‌های نظارتی، نظارت‌ها را در امر رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید کنند
    • خطر سیل در کمین مردم روستای بمبری/ نمایندگان موروثی مجلس در غرب هرمزگان به داد پارسیان برسند
    • دستور قاطع و فوری رئیس حوزه قضایی مبنی بر تکمیل کانال هدایت آب سد بردول پارسیان/ با کسانی که مانع از اجرای طرح شوند برخورد قانونی می شود
    • رئیس اوقاف پارسیان: وجود بیش از ۴۵۰ موقوفه در سطح شهرستان/ درآمد موقوفات ‌بر‌اساس نیات و خواست واقفان هزینه می‌شود
    • همزمان با هفته نیروی انتظامی؛ صبحگاه مشترک نیروهای مسلح پارسیان برگزار شد
    • برگزاری کلاس مربیگری و داوری بازی های بومی و محلی در پارسیان
    • در صورت وقوع دوباره سیل در پارسیان؛ مقصران واقعی خسارت سیل در پارسیان را بشناسید/ استاندار و مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان در صف اول هستند
      • درباره ی ما
      • پیوندها
      • خبرخوان
    نقل و نشر مطالب و اخبار با ذکر نام آزاد می باشد .