سکوت عجیب اعضای فراکسیون امید در اعتراض کارگران هفت تپه/ نمایندگانی که به “سفر خارجی” و “سلفی حقارت” معروفند

جریان اصلاحات یکی از جناح های سیاسی است که همواره پز و شعار حمایت از حقوق شهروندی و زنان را سر می دهد؛ البته بیشتر این موارد حمایت نمایشی و ویترینی است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای کارگران نیشکر هفت تپه که در اعتراض به تعویق حقوق‌شان و مدیریت نالایق بخش خصوصی تجمع کردند، از موضوعاتی بود که در هفته های گذشته در صدر اخبار خبرگزاری ها و رسانه‎های مختلف بود. این موضوع به دلیل مدیریت ناکارآمد بخش خصوصی و واگذاری که در آن حرف حدیث‌های بسیاری وجودداشت کم کم به مرز بحران رسید و کارگران آن که این روزها این قشر زحمت کش با مشکلات متعدد روبرو هستند، دیگر تاب تحمل این موضوع را نداشته و اقدام به اعتراض کردند.

البته دولت با ورود به این موضوع و پرداخت بخشی از حقوق معوقه آنان (یک ماه) سعی کرد این موضوع را مدیریت کند اما سئوال اساسی اینجاست که گروه های سیاسی مختلف که در زمان انتخابات‌ها و بزنگاه‌های سیاسی دم از حقوق شهروندی می زنند در این عرصه چه واکنشی از خود نشان داده‌اند؟

جریان اصلاحات زنان و کارگران
جریان اصلاحات یکی از جناح های سیاسی است که همواره پز و شعار حمایت از حقوق شهروندی و زنان را سر می دهد. البته بیشتر این موارد حمایت نمایشی و ویترینی است.
بخصوص اصلاح طلبان در حوزه زنان به مسائل جعلی و نمایشی روی آورده اند. ورزشگاه رفتن زنان که یک موضوع فیک وجعلی است یکی از این موارد است که سرو صدای بسیاری به پا کرد. موضوعی که بسیاری از دختران اولویت شان در زندگی روزمره نیست و جریان اصلاحات با القاسازی و برجسته سازی آن سعی کرده که اولویت اول زنان را ورزشگاه رفتن جلوه دهد و از این طریق خود را مدافع حقوق زنان جلوه دهد.
این درحالی است که در حوزه قشر مستضعف جامعه خصوصا کارگران جریان اصلاحات با سکوت کامل از کنار موضوع رد می شود. در ماجرای هفت تپه این موضوع به وضوح دیده شد که اصلاح طلبان با سکوت و حتی بی اعتنایی سعی کردند از مطالبه کارگران عبور کنند. این درحالی است که مطبوعات این جریان سیاسی همیشه برای موارد کوچک از کاه کوه می سازند و جنجال سازی می کنند.
فراکسیون امید یا فراکسیون سکوت
فراکسیون امید از جمله ریاست این فراکسیون «محمدرضا عارف» که به مرد سکوت اصلاحات معروف است در این زمینه نیز سکوت پیشه کرد. جالب اینجاست که این فراکسیون در موارد دیگر موارد آنچنان به طور جنجالی وارد گود می شود که گویی اتفاق خاصی افتاده است اما خوب که نگاه می کنیم می بینیم که بعضا منافع جناحی در این موارد حکم فرماست.
ورود اصلاح طلبان مجلس به موضوع کارگران هفت تپه آنقدر ضعیف بود که حتی نمایندگان اصلاح طلب به خود زحمت یک تذکر درباره بررسی این موضوع را ندادند. در این حال دیده می شود که کسانی چون «نادر قاضی پور»، نماینده اصولگرا به همراه پنج نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد در تامین و پرداخت حقوق معوقه کارگران کشت و صنعت هفت تپه تذکر داده‌اند.
اصلاح طلبان که بعضا در برخی از موارد با مصاحبه‌های تند سعی می کنند مطالبات جناحی خود را القاسازی کنند در این حوزه چنان منفعلانه عمل کردند که گویی این جناح سیاسی نبود که حمایت از حقوق شهروندی را سر می داد. تنها در این حوزه «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان داشته است که « به تازگی فضاسازی‌هایی در این مورد صورت گرفته است که بخشی از آن به حق و بخشی هم ممکن است در پی زیاده‌گویی صورت گرفته باشد، ولی آنچه روشن بوده، این است که کارگران به شدت تحت فشار هستند و تنها فردی که سر ماه حقوق دریافت نکند، می‌تواند مشکلات کارگران هفت تپه را درک کند، در غیر این صورت این موضوع قابل درک نیست که فردی در خوزستان وقتی ماه‌ها حقوق دریافت نمی‌کند، چه مشکلاتی دارد.» 
نمایندگان اصلاح طلب مشغول سلفی گردن و جشن تولد برای اینستاگرامشان هستند
نمایندگان فراکسیون امید در مجلس دهم عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌اند. به غیر از حمایت از برخی از وزیران مانند «عباس اخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی که پرونده ضعیفی دارد و همچنین حمایت از طرح‌های خاصی مانند cft حاشیه‌های نمایندگان اصلاح طلب بسیار زیاد است. حاشیه‌هایی که نمایندگان را مشغول مسائل ویترینی کرده و متعاقبا آنها را از رسیدگی به زندگی مردم دور.
از سلفی حقارت که تصاویر ناپسندی از نمایندگان فراکسیون امید در تاریخ به جای گذاشت و مورد انتقاد شدید افکارعمومی قرار گرفتند بگذریم به موضوع سفرهای خارجی و حضور آنان در تور اروپایی و موزه گردی می رسیم. همچنین یکی از همین نمایندگان در عملی قابل توجه برای صفحه اینستاگرام خود جشن تولد گرفت که این موضوع هم با انتقاد جدی روبرو شد.
موضوع اشغال تریبون مجلس برای دفاع از مسائل مالی خانواده که «فاطمه حسینی» دختر صفدر حسینی در مجلس رقم زد نیز یکی از نادرترین و عچیب ترین اتفاقات مجلس دهم بود. حتی یکی از نمایندگان زن اصلاح طلب موضوع « سربازی دختران» را مطرح کرد که جنجال زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد و با شوخی و طنز در این فضا مواجه شد.
نمایندگان فراکسیون امید در موزه لوور پاریس
به هر جهت این موارد در کارنامه کاری اصلاح طلبان کم نیست اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگر فراکسیون امید کم دارد عملکرد در حوزه رسیدگی به مشکلات مرد و موارد اساسی و بنیادی است.