شبی که عـزیز مصر اشک ریخت / راموس و آن خطای ناجوانمردانه بر روی محمد صلاح

راموس مدافع رئال مادرید با خطای آشکار روی محمد صلاح بازیکن لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا و تعویض اجباری وی، راه قهرمانی تیمش را هموار کرد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر، محمد صلاح خودش هم می‌دانست که ملیون‌ها انسان در انتظار هنرنمایی او در ورزشگاه «المپیک» شهر کیِف اوکراین در آخرین بازی از مسابقات چمپیونزلیگ در مصاف با رئال مادرید هستند تا سرنوشت قهرمان این دوره مشخص شود. به‌همین خاطر در مصاحبه‌اش گفت: ‌«همه تلاش خود را می‌گذارد تا دل میلیون‌ها هوادار از سرتاسر جهان را شاد کند.»

او حتی لمس جام زرّین قهرمانی را آرزوی خود عنوان نکرد ، همچنین از اینکه او را با مسی و رونالدو مقایسه می‌کنند متواضعانه به خود افتخار کرد، نه مثل رونالدو که خود را متفاوت از صلاح دانست و فراتر از او. اما نوع نگاه معنادارِ سی،‌آر‌،سِوِن (Cr7) به صلاح قبل از شروع بازی حکایت از چیز دیگری داشت. اینکه باید قبول کند قرار است موفرفری محبوبِ دنیای فوتبال، پا جای آنها بگذارد.

هنوز داور دستور شروع بازی را نداده بود که دوربین به سمت صلاح رفت و او را در حال خواندن آیاتی از قرآن نشان داد. صلاح دستی بر صورت کشید و نگاهی به آسمان انداخت و با تکیه بر خدای خود کار را شروع کرد.

محمد صلاح تا در زمین بود لیورپول همان تیم زهردار با آرایش و سبک خاص خود، توپ و زمین را در دست داشت و چند فرصت خوب گلزنی، آنها را مسلط بر بازی نشان می‌داد. اگر به همین شکل فشار ادامه می‌داشت قطعا لیورپول به گل می‌رسید و رئال با سرنوشتی شبیه سرنوشت منچستر‌سیتی دچار می‌شد. تا آنکه راموس، کاپیتان خشن رئال این‌بار زودتر از «راموس‌تایم» به سبک گانگسترهای مکزیکی وارد عمل شد و در دقیقه ۳۰ بازی به عمد، دست بهترین بازیکن لیورپول و امید اول گلزنی این تیم را قفل نمود و پسر خوب، مؤدّب، خوش‌نام و خوش‌تکتیک آنفیلد را آنچنان بر زمین کوبید تا صلاح را لحظاتی بعد با چشمانی اشک‌بار در زمین ببینیم و سپس خروج ناباورانه او را در میان بهت هواداران از زمین بازی.

هواداران لیورپول و خیلی‌ها از دوست‌داران صلاح اشک ریختند و شعار ‌«گریه نکن مرد»، «بلندشو قهرمان» را سر دادند اما مثل اینکه حرکت برنامه‌ریزی شده کانست راموس خوب عمل کرده بود و جوان رعنای مصر در قسمت کتف آسیب جدی دیده بود و دیگر نمی‌توانست بازی را ادامه دهد. متاسفانه این پایان کار نبود و لحظاتی بعد خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر اینگونه تیتر زدند که «صلاح جام جهانی را از دست داد.»

راموس تاریخ را برای بسیاری تلخ نمود. او مصر و بلکه تمام مسلمانان و دوست‌داران محمدصلاح را علیه خود شورانید. حرکتش کاملا ناجوانمردانه بود و امید اول مصری‌ها در جام‌جهانی را بدون توپ از زمین اوت کرد.

شنیده‌ بودم که راموس علاقه‌ی ‌زیادی به گاوبازی و مسابقه‌ گاو‌بازها دارد و حتی یک‌مرتبه بدون اطلاع باشگاه مقابل یک گاومیش ۵۰۰ کیلویی وارد رینگ شده است. او همچنین «گاوبازی» را سنت و پدر و پدربزرگ خود می‌داند و آرزو داشته است روزی گاوبازی حرفه‌ای شود. اما انتظار نداشتم آن روحیه را در زمین فوتبال پیاده نموده و اینقدر بی‌رحم عمل کند و بازیکنی را که با تمام‌وجود برای تیم خود بازی می‌کند و با مدافعان حریف درگیر می‌شود اینگونه نقش بر زمین کند.

مصری‌ها که هنوز نپذیرفته‌اند تیم‌شان بدون صلاح در جام‌جهانی بازی کند. آنها هنوز به حرکات هنرمندانه‌ی ساق‌های محمدصلاح در بازی‌های جام جهانی امید دارند. زیر فوتبال مصر منهای صلاح برای آنها معنایی ندارد.