شدیدترین درگیری‌ها در کدام مناطق سوریه است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، گروه های مسلح در چند ساعت گذشته تلاش داشتند از مرزهای اردن، به درعا و مناطق اطراف آن نفوذ کنند، ولی نیروهای ارتش سوریه با رصد این تحرکات، به مقابله با آن ها شتافتند و در مناطق اطراف درعا به شدت با آن ها درگیر شد.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیاتی، با عناصر مسلح در برخی مناطق حومه “قنیطره” درگیر شدند که این درگیری ها همچنان ادامه دارد؛ پیشروی ارتش در این مناطق همچنان جریان دارد به طوری که انتظار می رود در چند روز آینده، مناطق درعا و حومه قنیطره، کانون درگیری های شدیدی باشد.
در مناطق دیگر نیز، ارتش سوریه به عملیات مقابله با تروریست ها ادامه داد. در یبرود، ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعاتی دقیق، عناصر مسلح را هدف قرار داد و در حال حاضر دو منطقه فلیطه و یبرود را تحت محاصره قرار داده، و همه راه های ارتباطی این مناطق و خط امدادرسانی به عناصر مسلح را قطع کرده است.
در این میان، شماری از عناصر مسلح سعی کردند به کشتزارهای منطقه السحل نفوذ کنند. این منطقه نزدیک یبرود و در منطقه قلمون قرار دارد. ارتش سوریه، عناصری را که سعی داشتند به این مناطق نفوذ کنند، هدف قرار داد و شماری از آنان را به هلاکت رساند.
از سوی دیگر، شماری از مناطق و شهرک های بخش قدیمی حمص نیز امروز عرصه درگیری بود، که از میان آن ها می توان به حی القصور و اماکنی نزدیک به منطقه ساقیه الری در بخش قدیمی حمص اشاره کرد. این مناطق، به دنبال نجات شهروندان که در دست عناصر مسلح گروگان بودند، تا مدتی آرام بود.
ارتش سوریه همچنین به پیشروی در ریف حلب ادامه داد و منطقه الشیخ نجار را تحت کنترل کامل خود در آورد. عملیات ارتش سوریه نزدیک زندان مرکزی نیز همچنان ادامه دارد. عناصر مسلح، هر از گاهی، برای نفوذ به این زندان، به آن حمله می کنند.
این تحرکات در حالی صورت می گیرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با زخمی های عناصر مسلح تروریست در بیمارستان های صهیونیستی، پیام حمایت آشکار خود را از این گروه ها علنی کرد. – منبع :العالم