شعار من بازگشت به نقطه اول “کنترل آلت دیلیت” است

کاخ سفید شب گذشته شاهد برپائی میهمانی سالانه بود مراسمی که اغلب میهمانان را آن ستارگان هالیوود و خبرنگاران تشکل می دادند و مانند هر سال “باراک اوباما” به بذله گویی در این مراسم پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان به نقل از آسوشیتد پرس، زمانیکه اوباما در میهمانی شام سالانه کاخ سفید به موضوع “اوباماکر” (طرح ویژه کاخ سفید برای بیمه درمانی) اشاره کرد و گفت که این طرح را کنار گذاشته و معتقد است که این موضوع را می توان به روش دیگری پیگیری کرد، جمعیت حاضر در کاخ سفید چندان تعجب نکردند.

اوباما در ادامه به شعار انتخاباتی خود اشاره کرد و گفت : در ابتدا شعار من این بود “بله ما می توانیم” اما اکنون شعار من به “کنترل آلت دیلیت” (بازگشت به نقطه اول) تغییر پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، اوباما اغلب در میهمانی های شام سالانه کاخ سفید سعی می کند با بذله گویی میهمانی را اداره کند برای مثال در میهمانی سال گذشته رئیس جمهور آمریکا عکس هایی از خودش نمایش داد که با فتوشاپ دستکاری شده بود.

اوباما عکس هایی دستکار شده از خودش را نمایش داد که در آنها از موهای همسرش استفاده شده بود.

 اوباما همچنین در جریان بذله  گوئی های راجع  به  خودش به هزینه برخی از ثروتمندان آمریکایی برای جلویری از انتخاب مجدد وی در انتخابات سال 2012 اشاره کرد و گفت :  “شلدون آدلسون” بیلیونر آمریکائی،  بهتر بود  صد میلیون دلاری  را که  برای جلوگیری از تجدید انتخاب من به مقام ریاست جمهوری خرج کرد، برای خارج شدن از مبارزات انتخاباتی  به خودم  می داد .  البته  من احتمالا چنین  پیشنهادی  را  قبول  نمی کردم اما دست کم  در باره آن  فکر  می کردم.

سابقه این  ضیافت (میهمانی سالانه کاخ سفید)  به ۹4 سال پیش باز می گردد  که  انجمن خبرگاران حوزه کاخ سفید  شکل گرفت. هدف برگزار کنندگان در آغاز این  بود  که رئیس جمهور آمریکا در محفلی خودمانی و دور از تشریفات، با خبرنگاران صحبت کند و  در باره مسائل و موضوع های مورد توجه افکار عمومی و یا انتقاد های از خود با طنز و شوخی  واکنش  نشان دهد .

بتدریج، علاوه بر خبرنگاران، چهره های  سیاسی، هنری و کمدین های معروف نیز به این ضیافت ها دعوت  شدند.

منبع :مهر