شهادت یک جوان معترض عربستانی به دست نظامیان آل‌سعود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از شبکه المنار، “باسم القدیحی”، جوان معترض عربستانی که روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان رژیم آل سعود در حین تظاهرات در منطقه شیعه نشین زخمی شده بود، شنبه شب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
نیروهای امنیتی عربستان روز گذشته با یورش به راهپیمایان معترضان و شلیک به سوی آنها، 5 تن از آنان را توسط گلوله‌های جنگی زخمی کرده‌اند.
همچنین این منابع تاکید کردند که در جریان سرکوب این راهپیمایی، نیروهای امنیتی عربستان یک تن از معترضان را بازداشت کرده‌اند.
منابع آگاه در استان قطیف در شرق عربستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی شب گذشته به سمت راهپیمایانی که قصد برپایی راهپیمایی تحت عنوان “زنجیرهای باید شکسته شوند” برای حمایت از شیخ نمر النمر داشتند، شلیک کردند.
نیروهای امنیتی عربستانی روز گذشته “باسم القدیحی” را در حالی که در بیمارستان به سر می‌برد و هنوز اقدامات پزشکی لازم برای نجات جان او به کار گرفته نشده از روی تخت بیمارستان بازداشت کردند.
وزارت کشور عربستان نیز روز شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید خبر بازداشت “باسم القدیحی” اعلام کرد که وی به اتهام حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی، به خطر انداختن جان شهروندان و آموزش نظامی کودکان بازداشت شده است.