شهردار پارسیان: اعتبارات شهرداری در سال ۹۷ بیش از ۱۵ میلیارد تومان است/ پارسیان در آینده با مشکل پارکینگ مواجه می شود

شهردار پارسیان با اشاره به اعتبارات  اختصاص یافته به شهرداری پارسیان گفت: ۱۵ میلیارد و صد و نوزده میلیون تومان اعتبار برای شهرداری در سال ۹۷ پیش بینی شده که با توجه به رعایت نکردن برخی نکات، شهر در آینده با مشکل پارکینگ مواجه می شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ محمود مولکی، شهردار پارسیان در مراسمی که با تجلیل از خبرنگاران همراه بود، اظهار کرد: خبرنگاران زحمت کشان عرصه فرهنگ و رسانه هستند و امیدواریم همواره با گزارشات و انتقادات خود از این مجموعه بتوانیم در جهت اصلاح و بهبود گام برداریم.

 

مولوی، با اشاره به شرایط گذشته و کنونی شهر پارسیان، گفت: شهر پارسیان با شرایط متفاوتی تحویل گرفته شد و در وضعیت نازیبایی قرار داشت و همه انرژی به کار گرفته شد تا بتوانیم شهر را به وضعیت نرمال برسانیم.

 

وی، افزود: در حال حاضر یک مجموعه همدل در شورای شهر و شهرداری وجود دارد که در تاریخ این سازمان بی سابقه است، بهره وری نیروی انسانی به شدت بالا رفته و در کمترین زمان به حقوق شهروندان رسیدگی می شود.

 

شهردار پارسیان، با بیان اینکه هزینه شهرداری در سال ۹۶، بیش از ۱۱ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: در سال ۹۷ نیز پیش بینی ۱۵ میلیارد و چهار صد و نوزده میلیون تومان شده که ۷۰ درصد آن صرف هزینه های عمرانی و ۳۰ درصد دیگر صرف هزینه های جاری خواهد شد.

 

مولوی، با اشاره به وضعیت نابه سامان اقتصادی کنونی، تصریح کرد: هزینه های شهر بالای ۳ برابر شده، به طور مثال پایه برق یک و نیم میلیون تومانی به هفت میلیون تومان رسیده و درآمدهای شهرداری نیز به نصف کاهش پیدا کرده و رونق اقتصادی مناسبی وجود ندارد.

 

وی، به وعده های انتقال ۴۰۰ میلیون تومانی قیر به پارسیان اشاره و تصریح کرد: مهم ترین خیابان های شهر، آسفالت آن بالای ۳۰ سال قدمت دارد و امروز قیر، تُنی ۴ میلیون تومان است و قیر های ابلاغی روی کاغذ آورده شده اما تاکنون محقق نشده است.

 

شهردار پارسیان، با تاکید بر اینکه ظرف چند سال آینده با معضل پارکینگ در شهر مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته پروانه های تجاری صادر شده اما به احداث پارکینگ آن توجه نشده است.

 

محمود مولوی، به کارهای انجام نشده در شهر اشاره کرد و ادامه داد: کارهای انجام نشده زیادی در شهر وجود دارد، انتقاد کنید، فشار زیاد است اما با همه محدودیت ها اراده کار کردن وجود دارد.

 

وی، از شروع فعالیت پارک بانوان خبر داد و تاکید کرد: در دوره های گذشته اقدامات خوبی در رابطه با پارک بانوان انجام شده بود اما فاقد برخی امکانات بود که با فراهم آوردن آن، بانوان بدون دغدغه و در امنیت کامل به ورزش می پردازند.

 

شهردار شهر پارسیان، با اشاره به قرارداد غیرمنصفانه شرکت گاز با شهرداری سابق اشاره کرد و گفت: در قرارداد به موضوع کانال ها و تعمیر آن اشاره شده است اما به شرایط آن پس از بارندگی ها و معضلات
آن در زمستان اشاره ای نشده است در صورتی که کل کوچه از بین رفته و فعالیت و حفاری ها متوقف شده تا قرارداد اصلاح شود.

 

مولوی، همچنین سرانه فضای سبز در پارسیان در گذشته را نیم متر دانست و بیان کرد: در کشورهای اروپایی به ازای هر نفر ۱۵ متر سرانه فضای سبز وجود دارد، در ایران ۷ مترمربع و در حال حاضر در پارسیان بیش از یک و نیم متر فضای سبز به ازای هر نفر می باشد.