شورای فرهنگ عمومی در پارسیان تشکیل جلسه داد؛ غیبت در شورای فرهنگ عمومی قابل قبول نیست/ پارسیان، اهواز آینده هرمزگان است

شورای فرهنگ عمومی پارسیان بعد از مدت ها تعطیلی کار خود را با بررسی برخی ناهنجاری ها در سواحل پارسیان آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ همزمان با چهاردهم آبان ماه، روز فرهنگ عمومی، جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه پارسیان، معاون فرماندار و اعضای حقوقی این شورا، برگزار شد.

 

حجت الاسلام بارانی، رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان در این نشست، با اشاره به عدم حضور برخی از اعضا، گفت: در شورای فرهنگ عمومی همه موظفند شرکت کنند و این تکلیف است و هیچ مسئله ای که بتواند عدم حضور را توجیه کند قابل قبول نیست و همه دستگاهها باید پای کار باشند زیرا موضوع فرهنگ بسیار مهم و حیاتی است.

 

بارانی، با بیان اینکه فرهنگ جایگاه بسیار والایی دارد تاکید کرد: نقش فرهنگ راهبردی است، نقش سیاست گذاری کلان فرهنگی در شهرستان است و در بیانیه گام دوم انقلاب آن چیزی که در همه حوزه ها و موصوعات می تواند راهبری کند، فرهنگ است.

 

امام جمعه پارسیان، افزود: چرا بازار ارز به هم می‌ریزد، چرا این هم ضربه از خودی ها می خوریم، زیرا حرکت در مسیر غیر فرهنگی است و به مقوله فرهنگ توجه نشده است.

 

وی، با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نیازمند یک برنامه جامع پدافند غیر عامل هستیم، تصریح کرد: چرا نیروی انتظامی اینقدر درگیر است چرا این قدر پرونده ها در دادگاهها وجود دارد، همه نشان از این است که در مسئله فرهنگی سیاست گذاری مناسبی نداشتیم و یا هم متولیان امر اقدام درخوری انجام نمی دهند.

 

حجت الاسلام بارانی، با تذکر و هشدار نسبت به برخی ناهنجاری ها در سواحل پارسیان، عنوان کرد: دغدغه های فرهنگی جدی در سطح شهرستان وجود دارد و اقداماتی صورت می پذیرد که دارای برنامه ریزی است و شهادت امام رضا(ع) تور گردشگری از تهران بیاید کنار ساحل ما جشن تولد فرزندانشان بگیرند و رقص‌ و پایکوبی کنند.

 

کاظم رحیمی، معاون فرماندار پارسیان با اشاره به اینکه شهرستان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی پیشرفت های چشمگیر خواهد داشت، گفت: کارشناسان شهرستان پارسیان را اهواز آینده هرمزگان دانسته اند که جمعیتی فراتر از نیروی بومی را به خود خواهد دید.

 

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی بنیان و اساس هر جامعه است، فرهنگ یک پدافند غیر عامل است که باید چشم انداز مناسبی را برای آن پیش بینی کرد.

 

حجت الاسلام شیبانی، دبیر شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با تبریک فرارسیدن روز فرهنگ عمومی، اظهار‌کرد: هدف این شورا، پرداختن عالمانه و کارشناسانه به معظلات و مشکلات فرهنگی کشور است.

 

وی، با اشاره به شکست های پی در پی دشمنان از جمهوری اسلامی تصریح کرد: دشمنان در پی تغییر شیوه فرهنگی ما برآمده و همه توان خود را به کار‌گرفته و باید موضوع فرهنگ را جدی بگیریم.