صالحي در گفت‌و‌گو با هرمز: توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نهال رایگان بین باغداران مناطق آسیب دیده از بیماری جاروک/ کاهش هزینه برق مصرفی چاه‌های کشاورزی

 

صالحي در گفت‌و‌گو با هرمز:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از توزیع یک میلیون و 800 هزار نهال رایگان بین باغداران  مناطق آسیب دیده از بیماری جاروک و کاهش هزینه برق مصرفی چاه‌های کشاورزی در سال 93 خبر داد. علی‌نقی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار  پارسیان با بیان اینکه با مصوبه دولت دهم 12 هزار هکتار از باغ‌های آلوده به […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از توزیع یک میلیون و 800 هزار نهال رایگان بین باغداران  مناطق آسیب دیده از بیماری جاروک و کاهش هزینه برق مصرفی چاه‌های کشاورزی در سال 93 خبر داد.

علی‌نقی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارسیان  با بیان اینکه با مصوبه دولت دهم 12 هزار هکتار از باغ‌های آلوده به بیماری جاروک در سطح استان هرمزگان امحاء شد، گفت: با توجه به تأمین اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور دولت دهم، تمام باغ های آلوده به بیماری جاروک تسطیح و پس از امحاء بیش از یک میلیون و 800 هزار نهال رایگان بین باغداران توزیع شده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور دولت یازدهم به هرمزگان، افزود: بنا به مصوبه هیئت دولت طی سفر اخیر رییس جمهور دولت تدبیر و امید به هرمزگان، اعتباری معادل دو میلیارد تومان برای مبارزه با بیماری جاروک در سطح استان تخصیص داده شد.

صالحی اضافه کرد: اعتبار 490 میلیون تومانی دولت برای مدیریت آفت پسیل و بیماری گرینیک نیز به زودی به حساب جهاد کشاورزی هرمزگان واریز خواهد شد.

1363608356  MG 99701 توزيع يك ميليون و 800 هزار نهال رايگان بين باغداران  مناطق آسيب ديده از بيماري جاروك/ كاهش هزينه برق مصرفي چاه‌هاي كشاورزي

*کاهش هزینه برق مصرفی چاه‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به کاهش هزینه برق مصرفی چاه‌های کشاورزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در قانون بودجه سال 92 اعلام شده بود به ازای هر کیلووات برق مصرفی، 30 ریال بابت توسعه شبکه برق بر روی قبوض مصرفی مشترکین اعمال شود که خانه‌های روستایی از این قانون مستثنی شده بودند.

وی افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی، در قانون بودجه سال 93، چاه‌های کشاورزی نیز از این قانون مستثنی شد.

*فعالیت 10 مرکز خرید گندم در هرمزگان

صالحی با بیان اینکه در سال گذشته تنها یک مرکز خرید گندم در مرکز استان و یک مرکز مباشرت در حاجی اباد فعال بودند، اضافه کرد: امسال 10 مرکز خرید گندم در شهرستان های بندرعباس، حاجی‌اباد، رودان، میناب، پارسیان، بستک و حاجی‌آباد مسئولیت خرید گندم از کشاورزان را بر عهده دارند.

وی در پایان پیش بینی کرد به واسطه بارندگی‌های مناسب طی سال گذشته و امسال، بیش از 57 هزارتن گندم از مزارع استان برداشت شود.

منبع هرمز