نماینده غرب هرمزگان در مجلس: صیادان اقشاری سخت کوش و بی ادعا هستند/ افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صیادان اقشاری سخت کوش هستند، گفت: افزایش قدرت موتور شناور حق صیادان پارسیانی است که به صورت ویژه در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛پارسیان خبر، ناصر شریفی، نماینده مردم شهرستان های پارسیان، بستک و بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی با دعوت از معاون صید سازمان شیلات در نشست بررسی مشکلات صیادان پارسیانی اظهار کرد: اگر مدیری جهادی و وقت شناس باشد ما موظفیم که صادقانه از خدمات وی قدردانی نماییم.

 

شریفی، در این نشست صیادان را قشری سخت کوش دانست و عنوان کرد: صیادان انسانهایی پرتلاش و بی ادعا هستند که این میراث را از اجداد و نسل های گذشته به دست آورده اند.

 

وی، در پاسخ به برخی مشکلات صیادان گفت: افزایش قدرت موتور شناور صیادان را حق صیادان است زیرا امروزه برای صید باید مسیری 60 مایلی طی شود و در هنگام برگشت از صید و با توجه به حجم صید، نیاز به موتوری قوی می باشد.

 

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین با موضوع مهم ارتقاء بیمه صیادان اشاره کرد و افزود: بیمه ملوانان لنج از 4 به 8 نفر  و در قایق های صیادی نیز از 2 به 4 نفر ارتقاء خواهد یافت.

 

در ادامه رادمهر، فرماندار پارسیان، شهرستان پارسیان را دارای موقعیت های ملی و یکی از شهرهای استراتزیک دانست و اظهار کرد: وجود ذخایر نفت و گاز در منطقه، همسایگی با منطقه ویژه پارس جنوبی، همجواری با فرودگاه خلیج فارس و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس از جمله این موقعیت های مهم به شمار می رود.

 

رادمهر، شغل مهم و اصلی مردم پارسیان را از دیباز صید و صیادی ذکر کرد و افزود: صیادان در گذشته از طریق لنج های چوبی جهت صیادی استفاده می کردند و اما امروزه این شغل مهم ریزش پیدا کرده و 100 لنج باری در گشته امروز به 17 لنج کاهش پیدا کرده است که نیاز به یک کار کارشناسی دارد.

 

وی با انتقاد از تبعیض قائل شدن میان صیادان منطقه با شهرستان های همجوار، گفت: چطور می شود که صیادان بوشهری با قدرت موتور قایق 100 صیادی می کنند اما صیادان این منطقه با قدرت موتور 55 و با ترس و دلهره به صیادی باید بپردازند.

 

با اشاره به وجود ایجاد بندرپارسیان و استقرار صنایع انرژی بر، خاطرنشان کرد: این موضوع اتفاقی ویژه برای شهرستان خواهد بود اما نمی توان مسئله صید و صیادی را به فراموشی سپرد، زیرا شغل اصلی مردم این شهرستان بوده است.