طرح انتقال پایتخت از دستور کار صحن علنی خارج شد

 

نمایندگان مجلس با ارجاع مجدد طرح انتقال پایتخت به کمیسیون امور شوراها موافقت کردند و بدین‌ترتیب طرح مذکور از دستور کار صحن علنی خارج شد. به گزارش  پارسیان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت، طرح انتقال پایتخت را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در […]

13920327000438 PhotoA طرح انتقال پایتخت از دستور کار صحن علنی خارج شد
نمایندگان مجلس با ارجاع مجدد طرح انتقال پایتخت به کمیسیون امور شوراها موافقت کردند و بدین‌ترتیب طرح مذکور از دستور کار صحن علنی خارج شد.
به گزارش هرمز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت، طرح انتقال پایتخت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در جریان بررسی این طرح محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در اخطاری استناد به اصل 75 قانون اساسی، اظهار داشت: طرح انتقال پایتخت دار بار مالی است و ما نمی‌توانیم به این شیوه قانون‌گذاری کنیم.
وی افزود: مشکل بار مالی این طرح باید در کمیسیون امور شوراها در جریان بررسی جزئیات آن برطرف می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است.
میرمحمدی و احمد توکلی نمایندگان گلپایگان و تهران نیز در اخطارهای مشابهی، مشکل بار مالی این طرح را متذکر شدند و در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطارهای مطرح شد، گفت: با بررسی موضوع طرح انتقال پایتخت و مکان‌سنجی آن، متوجه می‌شویم که این طرح دارای هزینه‌های قابل توجهی است لذا اخطار وارد است.
سپس نمایندگان با 129 رای موافق از 225 نماینده حاضر در جلسه، اخطار را وارد دانستند و لاریجانی رئیس مجلس پس از رای مثبت نمایندگان، گفت: شور اول این طرح ملاک ما نیست چراکه ممکن بود مشکل بار مالی طرح انتقال پایتخت برطرف شود ولی این اتفاق نیفتاده است بنابراین طرح انتقال پایتخت را مجددا به کمیسیون امور شوراها ارجاع می‌دهیم تا مشکل بار مالی آن برطرف شود.
وی افزود: دولت هم با طرح انتقال پایتخت مخالف نیست و بهتر است معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با حضور در مجلس، نظر دولت را در این زمینه اعلام کند و اگر دولت مخالفتی با طرح انتقال پایتخت ندارد، آن را کتبا به هیات رئیسه خبر دهد.

منبع هرمز