طرح همکد سازی تلفن ثابت در هرمزگان اجرا شد/ کاهش هزینه ی مکالمه از مزایای این طرح است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مرتضی ضعیفی، رئیس اداره روابط عمومی و ارتباطات در خصوص اجرای طرح همکد سازی در استان هرمزگان گفت: براساس مصوبه هیئت دولت و سازمان تنظیم مقررات ومصوبه شرکت مخابرات ایران طرح هم کد سازی تلفن های ثابت در سراسر استان هرمزگان، به عنوان بیست و پنجمین استان در کشور ساعت 22 روز 23 مهرماه آغاز شد؛ با اجرای این طرح تاریخی  پیش شماره کلیه شهرستان ها حذف شده و به کد076 تبدیل می شود .
ضعیفی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شد با اجرای این طرح به مدت 72 ساعت اختلالاتی درتلفن های مردمی بوجود آید که هم اکنون به وضعیت نرمال رسیده است.

 

وی با بیان اینکه  اجرای این طرح و حذف کد های شهرستانی شماره تلفن ها از 7 رقم به 8 رقم تبدیل می شود ،افزود: از مزایای اجرای این طرح کاهش هزینه ی مکالمات است که با نرخ دقیقه ای 30 ریال محاسبه می شود و نرخ مکالمات خارج از استان به دقیقه ای 330 ریال کاهش یافته است.
رئیس اداره روابط عمومی و ارتباطات گفت: طبق مصوبه شرکت مخابرات در شهر بندرعباس ، مراکز مخابراتی با پیش شماره 3 و 2 رقم 3 اضافه شده و مرکزمخابرات امام خمینی با پیش شماره 5 و مرکز مخابراتی بلال با پیش شماره6 به ابتدای شماره، رقم 3 اضافه شده و عدد اول آن به 3 تبدیل می شود.
وی تاکید کرد: مشترکین گرامی برای آگاهی از شماره تلفن جدید خود با شماره چهار رقمی 3232تماس بگیرند و یا با ارسال شماره تلفن قبلی خود به همراه کد شهر مربوطه به سامانه پیامکی 20002828، همچنین  با تماس با اطلاعات تلفنی ۱۱۸ از شماره جدید خود مطلع شوند.

 

ضعیفی تاکید کرد پورتال این شرکت به آدرس TCIH. IR اطلاعات به روز را در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد داد.

 

لازم به ذکر است در شهرهای کیش،میناب وپارسیان عدد4 به ابتدای شماره تلفن ها افزوده می شود.

حاجی آباد دو رقم اول شماره تلفن ها حذف می شود وعدد 354به ابتدای شماره ها افزوده می شود.

ابوموسی دورقم اول شماره تلفن ها حذف وعدد356به ابتدای شماره ها اضافه می گردد.

در شهرستان سیریک سه رقم اول واضافه شدن عدد 4237به ابتدای شماره ها اعلام شد.

در جاسک دو رقم اول شماره تلفن های شهروندان حذف می شود وعدد425به ابتدای شماره ها اضافه می شود و سه رقم اول شماره تلفن بشاگردی ها حذف وعدد 4253به ابتدای شماره ها افزوده می شود.

شهرستان  رودان دو رقم دوم وسوم شماره تلفن ها حذف وعدد 4288 به ابتدای شماره تلفن های این شهرستان افزوده می شود.

در بندرلنگه رقم اول شماره تلفن ها حذف و عدد 77 اضافه شده است.

همچنین دورقم اول شماره تلفن ها در بستک حذف وعدد443به ابتدای شماره تلفن ها اضافه می شود.