طلسم شکنی والیبال و جنجال عابدزاده/ عدد 6 یقه پرسپولیس را گرفت!

کسب مدال طلای والیبال بازی‌های آسیایی و شکستن طلسم 56 ساله، سفر مسئولان باشگاه پرسپولیس به اسپانیا برای مذاکره با باشگاه رئال مادرید، معرفی دستیاران بعدی کارلوس کی‌روش در تیم ملی و پایان کار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون با عنوان پنجمی از مهمترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش بود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان،، ورزش ایران در هفته گذشته تحت تاثیر نتایج روزهای پایانی کاروان ایران در مسابقات آسیایی اینچئون قرار داشت که طی آن ایران در نهایت در مکان پنجم این مسابقات قرار گرفت. البته قهرمانی تیم ملی والیبال در این مسابقات و کسب مدال طلای بازی‌ها در کنار طلسم شکنی خیلی از اتفاقات تلخ بازی‌های آسیایی را به فراموشی سپرد.

علاوه بر بازی‌های آسیایی، سایر اتفاقات هفت روز گذشته ورزش مربوط به تیم ملی و لیگ برتر بود. هفته یازدهم لیگ برتر و تشکیل اردوی تیم ملی در کشور پرتغال در کنار معرفی مربیان بعدی تیم ملی از جمله مهمترین مسائلی است که می‌توان به آن اشاره داشت. در زیر نگاهی کوتاه به بخشی از اتفاقات هفت روز گذشته ورزش داریم:

عنوان پنجمی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و طلسم شکنی والیبال
پرونده هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شرایطی برای کاروان ورزش ایران بسته شد که ورزشکاران کشورمان نسبت به دوره گذشته مدال‌های کمتری کسب کردند و البته در رده بندی کلی نیز با یک پله سقوط در رده پنجم قرار گرفتند. کاروان ایران در دوره هفدهم با ورزشکاران کمتری نسبت به دوره شانزدهم در بازی‌ها شرکت کرد. تیم ملی والیبال هم با قهرمانی در این مسابقات، ضمن کسب مدال طلا رکورد طلای مسابقات تیمی را بعد از 56 والیبال شکست.

پیروزی استقلال و تراکتورسازی، شکست پرسپولیس و فولاد
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که تیم استقلال موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم ملوان را شکست بدهد. تراکتورسازی با یک گل از سد سایپا گذشت تا جایگاهش در صدر جدول مستحکم شود. پرسپولیس در وقت‌های اضافه بازی با سپاهان (6 دقیقه وقت اضافه) گل خورد و در مقابل این تیم شکست خورد تا عدد 6 اینبار برای پرسپولیس خوش یمن نباشد. فولاد خوزستان هم در بازی برابر نفت مسجد سلیمان بازی باخت تا لیگ با این نتایج به تعطیلی برود.
تیم ملی به پرتغال رفت
تیم ملی فوتبال ایران برای برپایی اردو و انجام چند بازی تدارکاتی راهی کشور پرتغال شد. این اولین اردوی ایران بعد از جام جهانی برزیل بود. تیم ملی خود را برای جام ملتهای آسیا آماده می‌کند. تونی اولیویرا سرمربی پیشین تیم تراکتورسازی تبریز هم روز سه شنبه در اردوی تیم ملی حاضر شد و گفت که تیم ایران را در پرتغال تنها نمی‌گذارد.

مذاکره برای دیدار پرسپولیس با رئال مادرید
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به همراه سرپرست باشگاه بامداد چهارشنبه برای انجام مذاکره با مسئولان باشگاه رئال مادرید برای برگزاری بازی تدارکاتی به اسپانیا سفر کردند. سیاسی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هدف اصلی ما برگزاری بازی بین دو تیم پرسپولیس و رئال مادرید است و احیانا به توافقات جانبی در زمینه آکادمی هم برسیم. البته در نظر داریم در تعطیلات 50 روز لیگ با رئال مادرید بازی کنیم.

عابدزاده خبرساز شد
احمدرضا عابدزاده مربی دروازه بان‌های تیم فوتبال راه آهن در بازی این تیم با استقلال صنعتی در هفته یازدهم لیگ برتر به یکباره وارد زمین شد. وساطت اطرافیان و نیمکت نشینان راه آهن و حتی حمید استیلی و بهنام ابوالقاسم پور هم نتیجه ای نداشت تا عابدزاده همه را کنار بزند و وارد زمین شود. البته دست عابدزاده در زمین به موسی کولی بالی بازیکن استقلال صنعتی نرسید تا وی بعد از لحظاتی از زمین خارج شود. دو طرف معتقد بودند فحش خورده‌اند و در نهایت هم مشخص نشد مقصر ماجرا که کسی بوده است.

تغییر یک سرمربی لیگ برتری
بعد از نتایج ضعیف تیم گسترش فولاد تبریز، مهدی تارتار سرمربی این تیم از سمت خود کناره گیری کرد تا فراز کمالوند هدایت این تیم تبریزی را بر عهده بگیرد. کمالوند سابقه هدایت تیم تراکتورسازی را در کارنامه دارد.

بازگشت خوراکچی به فوتسال
مسئولان باشگاه شهرداری ساوه بعد از قطع همکاری با رضا عقابی، محمود خوراکچی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتسال شهرداری معرفی کردند. خوراکچی تا پایان این فصل با شهرداری قرارداد دارد و هدف اصلی‌اش را تثبیت جایگاه این تیم در جدول عنوان کرده است.

نکونام دستیار کی‌روش می‌شود؟
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز سه شنبه اعلام کرد که جواد نکونام بعد از جام ملت‌های آسیا همانند علی کریمی مربی تیم ملی خواهد شد و در کنار کارلوس کی‌روش کارش را شروع می‌کند. همچنین کفاشیان به حضور مجیدی در تیم ملی هم اشاره کوچکی داشت. این خبر با واکنش جواد نکونام مواجه شد. وی اعلام کرد که تا دو سال دیگر با اوساسونا قرارداد دارد.
هشدار به خاطر پرتاب سرنیزه به زمین!
حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره احضار مسعود رضائیان به این کمیته گفت: در یکی از مسابقات نفت مسجد سلیمان یک شی خطرناک شبیه سرنیزه به طرف زمین پرتاب شده بود. البته کمیته انضباطی در این مورد رای داد و نفت مسجد سلیمان را 10 میلیون تومان جریمه کرد ولی می‌خواستیم به مدیرعامل توضیح‌های لازم را بدهیم. خود رضائیان از دیدن این سرنیزه تعجب کرد و قول داد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از این مسایل در آینده در نظر بگیرد.

قهر و آشتی در اردوی پرسپولیس در کیش
پرسپولیس در حالی اردوی تدارکاتی خود را در کیش آغاز کرده که این اردو حواشی زیادی برای سرخپوشان به همراه داشته است. قبل از برپایی اردو، میثم حسینی بازیکن پرسپولیس با انجام مصاحبه ای تند علیه کادر فنی، زمینه کنار گذاشته شدن خود را از پرسپولیس فراهم کرد ولی یک روز بعد کادر فنی اعلام کرد حسینی مشکلی برای تمرین با پرسپولیس ندارد. رضا حقیقی دیگر بازیکن پرسپولیس هم در اردوی کیش با مربی دروازه‌بان‌های این تیم درگیری لفظی پیدا کرد تا او هم در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار بگیرد. با این حال حقیقی بعد از عذرخواهی از مربی تیم، به تمرینات بازگشت.

شائبه بازگشت رویانیان به پرسپولیس
همزمان با سفر مسئولان باشگاه پرسپولیس به اسپانیا، خبر بازگشت محمد رویانیان به باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل منتشر شد. خبری که با واکنش حمید سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه مواجه شد. وی در این خصوص گفت: بازگشت رویانیان را قویا تکذیب می‌کنم.

قوانین جدید برای فوتسال
جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ روز فوتسال روز سه شنبه برگزار شد که موارد مختلفی در این جلسه به تصویب رسید. از مهمترین مصوبات این جلسه که در راستای جوانگرایی تیم‌های فوتسال صورت گرفته است، استفاده اجباری تیم‌های حاضر در جام حذفی از 6 بازیکن امید است. از این به بعد تیم‌هایی که در جام حذفی حضور دارند باید از 6 بازیکن امید در کنار 12 بازیکن بزرگسال خود استفاده کنند. همچنین برای لیگ برتر فوتسال هم مصوب شد تا یک بازیکن امید در تعطیلات نیم فصل به تیم‌ها اضافه شود. این اقدام با نظر خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی صورت گرفته که تاکید زیادی روی جوانگرایی فوتسال ایران دارد.