ظریف: مبارزه با تروریسم به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان؛ دمیستورا نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، عصر روز سه‌شنبه 1 مهرماه با حضور در محل اقامت دکتر ظریف با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفت‌وگو و تبادل نظرکرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار آقاى دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى درست در جهت توصیف و بر ضرورت فعالیت مؤثر و بیطرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تأکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین المللى تبدیل شده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرفها به رایزنی پرداخت. وى افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولین دولتى از یک سو و با مخالفین میانه‌رو و جامعه مدنى از سوى دیگر ملاقات و گفت‌وگو کردم. وی با اشاره به سفرهاى آتى خود به کشورهاى منطقه تأکید کرد: این سفرها براى رایزنی و درک بهتر نظرات کشورها از جمله ایران درباره عناصر اصلى دستیابى به مصالحه سیاسى فراگیر صورت مى‌گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز گذشته با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه، روند مذاکرات هسته‌ای و راههای توسعه مناسبات فی‌مابین به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.