ظهور ایران قدرتمند و پوشش‌های رسانه‌ای منفی و جهت‌دار غرب

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، پایگاه شبکه «الجزیره» در گزارشی به قلم «سید محمد مرندی»‌ استاد دانشگاه و از تحلیلگران ایرانی نوشت: پوشش رسانه‌های غرب از اسلام و خاورمیانه غالبا ارائه هرگونه سیاستی خارج از لیبرال دموکراسی غرب را رد می‌نماید.

بر اساس این گزارش، وقتی که غرب با تهدید‌هایی همچون داعش یا القاعده مواجه می‌شود، آنگاه بکارگیری سیاست‌های سکولاریستی در جهان اسلام را مدنظر قرار می‌دهد. این در حالی است که عامه مسلمانان جهان خواهان سیاستی اصیل و نشات گرفته از اسلام و نه جدایی دین از سیاست هستند و دموکراسی غربی هیچ کششی را در بین مسلمانان به سمت خود ایجاد نکرده است.

این در حالی است که تنها و تاکنون یک کشور در خاورمیانه است که به طور قابل توجهی چنین شرایطی را ایجاد کرده و همانا آن جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه این گزارش با اشاره به نپذیرفتن این مسئله از سوی غرب و گزارش‌های جهت‌دار شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در عناد و سیاه نمایی با ایران و مخفی کردن دشمنی خود با جمهوری اسلامی و پوشش خبری هدفمندانه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب ایران حین عمل جراحی موفقیت آمیز آمده است که برخلاف ادعای بی‌بی‌سی و تلاش برای نشان دادن مراقبت‌های ویژه و سطح بالا از رهبر معظم ایران در بیمارستان، ایشان در بیمارستانی دولتی بستری شدند و آن نیز مانند عمل جراحی سال 1991 نیز به طور عمومی اعلام شد. همچنین عیادت‌های صورت گرفته جهت پیگیری احوال ایشان و ظاهر شدن رهبری ایران در انظار عمومی بعد از عمل جراحی نشان داد که طی این مدت جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری این کشور به هیچ وجه آنطور که بی‌بی‌سی سعی در القای آن داشت نامحبوب نبوده است. همچنین نوع زندگی شخصی رهبری ایران و عدم دخالت فرزندان ایشان در عرصه‌های تجاری و مشاغل سطح بالای کشور دقیقا برخلاف چیزی بوده که رسانه‌های غربی سعی داشته‌اند به تصویر بکشند.

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به تلاش‌های ناموفق غرب در ایجاد بلوا در خاورمیانه و رشد عناصر تکفیری در منطقه و شکست «اخوان المسلمین» مصر که منجر به ایجاد گروه‌هایی چون «جبهه النصره» در سوریه و در نهایت داعش شد، آمده است که امروزه نه تنها داعش مبدل به تهدید جهانی شده است بلکه تهدیدی علیه کشورهایی است که هم اکنون در صف ائتلاف آمریکا می‌باشند. اما تنها قدرتی که در مقابل ظهور این تهدید از دمشق گرفته تا بغداد، و حتی شاید از بیروت تا ریاض ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است.

نویسنده در ادامه این مطلب عنوان می‌کند: تلاش‌های مکرر غرب برای ایجاد بی‌ثباتی ایران تاکنون نتیجه‌ای جز شکست نداشته و امروزه به دنبال حمایت‌های غیر قانونی غرب از تکفیری‌های سوریه و ادامه نقض تمامیت ارضی این کشور، جمهوری اسلامی ایران در مقابله با افراط گرایان قرار دارد و قدرت‌های در حال رشد جهان نیز به آن اذعان می‌نمایند.