عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس: رای اعتماد مجلس به دولت دائمی نیست/ مجلس در خصوص رفتار آقای یونسی می تواند به رئیس جمهور تذکر دهد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:

رای اعتماد مجلس به دولت دائمی نیست/ مجلس در خصوص رفتار آقای یونسی می تواند به رئیس جمهور تذکر دهد

رای اعتماد مجلس به دولت دائمی نیست/ مجلس در خصوص رفتار آقای یونسی می تواند به رئیس جمهور تذکر دهد

آقای روحانی در سخنرانی چند روز پیش خود چند مرتبه هم این را تکرار کردند که نقد منتقدان را می پذیرند اما اینکه منظورازمنتقدان چه کسانی هستند مشخص نیست، در دولت قبلی هم چنین انتقاداتی بوده است و چیز جدیدی نیست، مسئولین دولتی در عملکرد آینده خودشان سعی کنند رفتاری بهتر از این داشته باشند، دولت باید در برخورد با منتقدان روش خودش را عوض کنند، تا ایرادات برطرف شود.

به گزارش پارسیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، متاسفانه در این چند روز اخیر شاهد اتفاقات و رفتارهای عجیب و غریب مسئولین دولتی بودیم، حمله شدید به همه منتقدان سیاست های خارجی دولت و بی سواد خواندن آنها، هجمه یکباره به مستند من روحانی هستم و شکایت از سازندگان آن، رفتارهای برخی از مسئولین که نمونه آخر آن اظهارات بسیار عجیب یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی، که باعث آزرده خاطر شدن دلسوزان و نیروهای انقلابی نظام شد.

حجت الاسلام سید ناصرموسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با انقلاب نیوز اظهار داشت: یکی از مسائلی که دولت همواره تکرار می کند این است که از ما انتقاد کنید اما متاسفانه تا به الان انتقاد پذیر نبوده و اگر فردی انتقادی هم داشته است محکوم به بی سوادی شده، محکوم به اینکه افراطی است شده در حالی که واقعا انتقاد کنندگان از کارشناسان بوده اند و تا به امروز مجلس و گروههای خارج از دولت  پشتیبان دولت بودند.
وی گفت: انتقاد پذیری که توسط دولت اعلام می شود در دولتمردان مشهود نبوده و فقط در حد شعار باقی مانده، آقای روحانی در سخنرانی چند روز پیش خود چند مرتبه هم این را تکرار کردند که نقد منتقدان را می پذیرند اما اینکه منظور از منتقدان چه کسانی هستند مشخص نیست، زیرا در عمل مشاهده نشده که یک نقد از منتقدان را بپذیرند.
عضو فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: باید گفت انتقادهایی تا به امروز از سیاست های دولت  هم که شده انتقادهای نابه جایی هم نبوده، در دولت قبلی هم چنین انتقاداتی بوده است و چیز جدیدی نیست، مسئولین دولتی در عملکرد آینده خودشان سعی کنند رفتاری بهتر از این داشته باشند، دولت باید در برخورد با منتقدان روش خودش را عوض کنند، تا ایرادات برطرف شود.
موسوی در واکنش به اظهارات اخیر یونسی تاکید کرد: نمایندگان از آقای یونسی در مجلس نمی توانند سوال کنند، اما می توان از وزرای مربوطه و شخص رئیس جمهور سوال پرسید و تذکر داد البته این تذکرات قبلا بوده و باز هم خواهد بود.
وی در این خصوص که منتقدان  و نمایندگان را مخالف دولت می دانند گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز برخی از رای های اعتمادی که وزرای دولت یازدهم گرفتند هیچ دولتی این رای اعتماد را نگرفته یعنی مجلس به دولت اعتماد کرد که بزرگترین پشتوانه دولت هم همین اعتماد است.
نماینده مردم فلاورجان افزود: در خصوص وزیر علوم آقای فرجی دانا که در مجلس ششم نتوانست رای اعتماد بگیرد ولی این مجلس به گفته های ایشان و به گفته های رئیس جمهور اعتماد کرد و رای داد علی رغم اینکه این اعتماد از سوی نمایندگان صورت گرفت و تعهداتی هم داده شده اما عکس آن عمل شد یعنی مجلس همکاری کرد و می کند زیرا هدف خدمت به نظام است اما پاسخ این اعتماد را دولت نتوانست بدهد.
موسوی بیان داشت: دغدغه ها نسبت به نظام و کشور باعث می شود که منتقدان سیاست های دولت، انتقاد کنند، نگرانی نسبت به مسائل هسته ای  که برای آن شهدای زیادی تقدیم شده باعث می شود به افرادی که به سیاست های خارجی دولت انتقاد می کنند حق داد زیرا احساس می کنند خون شهدا ضایع می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید گفت که اعتماد مجلس به دولت دائمی نیست که بخواهند هر کاری انجام دهند، حتی مقام معظم رهبری در تنفیذ فرمودن این رای و این تنفیذ تا زمانی است که در مسیر نظام و انقلاب قدم برداشته شود، رای اعتماد مجلس هم همین حکم را دارد و تا زمانی پابرجا می ماند که دولت به وظیفه و گفته خودش عمل کند، اما متاسفانه دولت به وظیفه خودش کامل عمل نکرده است.