عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اتحادیه اروپا در جایگاه صدور قطعنامه علیه سایر کشورهانیست/ روز ۱۲ فرودین نمادمردم سالاری دینی با یک رفراندوم بی نظیر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اتحادیه اروپا در جایگاه صدور قطعنامه علیه سایر کشورهانیست/ روز ۱۲ فرودین نمادمردم سالاری دینی با یک رفراندوم بی نظیر است

اتحادیه اروپا در جایگاه صدور قطعنامه علیه سایر کشورهانیست/ روز ۱۲ فرودین نمادمردم سالاری دینی با یک رفراندوم بی نظیر است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا در جایگاهی نیست که برای سایر ملل جهان قطعنامه صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از  دانا، حجت الاسلام وحید احمدی در واکنش به پیش نویس قطعنامه علیه ایران در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با خبرنگارمرصاد اظهار داشت: رفتار غیر منطقی اروپایی ها در قبال ایران به یک شو نمایشی تکراری در عرصه بین المللی تبدیل شده و برای ایران بی ارزش است.

وی ادامه داد: اینکه در یک پیشنویس قطع نامه انتخابات ایران را غیر دمکراتیک عنوان می کنند همه مواضع دیگر آنها در قبال ارتباط با ایران را زیر سوال می برد زیرا آنها با  دولت امروز جمهوری اسلامی که معتقد هستند در یک پروسه غیر دمکراتیک انتخاب شده در حال گفتگو و مذاکره هستند و این ادعای آنها مضحک و کودکانه است.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: عجیب است که کشورهای اروپیی با درصد مشارکت های ۲۰ درصد و ۳۰ درصدی در انتخابات های خود در خصوص برگزاری انتخابات در ایران با درصد مشارکت بالای ۸۰ درصد اظهار نظر می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور ایران با رای بیش از ۵۱ درصد با مشارکت ۸۰ درصدی به پیروزی می رصد و نظامات اروپایی در آرزوی چنین مشارکتی از سوی مردم خود به سر می برند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به توهین های اتحادیه اروپا در این پیشنویس اظهار داشت: ضروری است که دولت و دستگاه دیپلماسی کشور واکنش های مناسب به مواضع کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا را در دستور کار داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز رای بالای ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی گفت: روز ۱۲ فرودین ماه نماد بروز و نمود مردم سالاری دینی با یک رفراندوم بی نظیر است که باید روپایی ها به حافظه تاریخی خود مراجعه کنند تا در چنین روزهایی به چنین اشتباهاتی دچار نشوند.

وی با اشاره به رای گیری در خصوص این قطعنامه در پارلمان اروپا گفت: کاملا واضح است که چنین اقدامی توسط اتحادیه اروپا به هیچ وجه وجاهتی ندارد و آنها در جایگاهی نیستند که بخواهند برای سای کشور ها قطعنامه صادر کنند و معلوم نیست این احساس از کجا به آنها دست داده که می توانند در امورات داخلی ایران دخالت کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به منطقه و اروپا درس دموکراسی داده است و نمود و بروز دمکراسی غربی در گوشه گوشه دنیا برای مردم جهان به نمایش درآمده و مردم جهان در خصوص آن قضاوت کرده اند.