عملیات در سینا؛ وحشت نتانیاهو و سرخوردگی مقامات قاهره

یک رسانه عرب زبان با اشاره به عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در سینا آن را عاملی برای وحشت نتانیاهو و سرخوردگی مقامات مصری محسوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، پایگاه رای الیوم در مطلبی با عنوان “عملیات سینا سرخوردگی عبدالفتاح السیسی و نگرانی نتیانیاهو را به دنبال خواهد داشت” آورده است: زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی که یکی از آنها زن بود و آن هم در یک عملیات انتحاری علیه گشتی اسرائیلی در مرزهای مصر در سیناسبب افسردگی مقامات مصری می شود و همتایان اسرائیلی آنها را به نگرانی و وحشت می اندازد.

این عملیات انتحاری در حالی رخ می دهد که یک دوره آرامش حاکم بوده است و این باور وجود داشت که جنگ نیروهای مسلح مصری علیه تروریسم در سینا سبب تضعیف گروههای مسلح و امنیت مرزهای مصر با اسرائیل(فلسطین اشغالی) شده است.

رای الیوم می نویسد: چند روز قبل نیز گروههای مسلح موفق به انفجار یک تانک مصری در سینا و کشتن چهار نظامی وابسته به آن شده بودند تا این نکته یادآوری شود که ماموریت ارتش مصر در نابودی تروریسم شکست خورده و نتایجی به دنبال نداشته است.

رای الیوم می افزاید: البته نباید منکر شد که مصر میزبان گفتگوهای فلسطینی ها و اسرائیلی ها که منجر به آتش بس شد و نیز میزبان نشست بازسازی غزه با مشارکت وزیران خارجه و نمایندگان پنجاه کشور بود؛ اما در عین حال در حالی که کشورهای غربی از نظر سیاسی، آکادمیک و اقتصادی اسرائیل را تحریم می کنند و دولت و پارلمانهای آن کشور فلسطین را به عنوان مجازات تخریب تلاشهای صلح از سوی اسرائیل به رسمیت می شناسند، مقامات مصری به همسویی با اسرائیلی ها ادامه می دهند.

این سیاستهای مصر به شعله ور شدن اقدامات خشونت آمیز در سینا منجر خواهد شد زیرا فرصت مناسبی به گروههای افراطی می دهد تا به بی ثباتی ادامه بدهند.ملت مصر در کنار موضوعات امت عربی و آرمان فلسطین ایستاده است.اگرچه بسیاری در قبال کشتارهای اسرائیل و عملیات یورش به بیت المقدس در نتیجه تبلیغات گمراه کننده برخی شبکه های تلویزیونی مصر سکوت اختیار کردند اما این سکوت موقتی است و زیاد به طول نمی انجامد.

این عملیات انتحاری از آن نظر که دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند و عوامل اجرا کننده آن کشته شدند اهمیت ندارد بلکه از آن جهت حائز اهمیت است که سه ماه پس از حمله به غزه صورت می گیرد.این در واقع زنگ خطری برای مقامات مصری و مسئولان اسرائیلی است که مقاومت تمام نشده است و ممکن است در هفته ها و ماه های آینده افزایش یابد زیرا هنوز هستند افرادی که اشغال را اشغال می دانند و اسرائیل را در سینا دشمن می پندارند.