طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان پارسيان آغازشد

به گزارش خبرنگار پارسيان : عبدالكريم ستاره رئيس اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی بیان کرد : برای اولین بار طرح سرشماری با استفاده از ابزار الکترونیکی (تبلت) انجام خواهد شد و یک نوآوری مهم جهت افزایش دقت اطلاعات جمع آوری شده و کاهش زمان انتشار نتایج محسوب می شود و اظهار داشت با اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی ، اطلاعات گرانبهایی در زمینه خصوصیات پایه ای و ساختاری بخش کشاورزی حاصل می شود که سیاست گذاری ، نظارت و ارزیابی طرح های توسعه کشاورزی و روستایی به بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند است .
وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با کشور از پنجم مهر تا 18 آبان ماه در پارسيان افزود: آمارگیری سرشماری عمومی کشاورزی در مدت زمان 45 روز صورت می‌گیرد.
وي با اشاره به مهیا بودن همه مقدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان، خاطرنشان کرد: مأموران آمارگیر دوره‌های آموزشی لازم را برای انجام سرشماری عمومی کشاورزی در سالن اجتماعات هلال احمر پارسيان با حضور ناظران از تهران و مركز استان گذرانده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی امسال به صورت الکترونیکی اجرایی می‌شود، گفت: مأموران و کاربران به صورت چهره به چهره با استفاده از رایانه دستی« تبلت » اطلاعات لازم را از بهره‌برداران جمع‌آوری می‌کنند.
ستاره با اشاره به اینکه 5 آمارگیر، يك کارشناس فنی و یک معاون فنی کارهای اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی را در پارسيان بر عهده‌دارند.
وی گفت: دهیاران کشاورزان را برای دادن اطلاعات پایه، درست آگاه کنند و با مأموران آمارگیری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند چرا که این آمارگیری نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی دارد.
فرماندار پارسيان پشتیبانی از مأموران آمارگیر سرشماری عمومی کشاورزی را توسط دهیاران، شورای اسلامی و معتمدان روستاها خواستار شد و افزود: تعامل و همگرایی افراد مورد اعتماد در روستا در جمع‌آوری به موقع و درست آمار ما را بسیار کمک می‌کند.
نماينده عالي دولت در شهرستان پارسيان اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در برگزاری هر چه بهتر این طرح مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه مسئولیت تمامی عوامل اجرایی و نیروهای آمارگیر در سرشماری عمومی کشاورزی بسیار سنگین است، افزود: آموزش دقیق نیروها و توجه به جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های آماری با نهایت دقت و صحت در راستای تحقق اهداف برگزاری این سرشماری اهمیت دارد.