غدیر، بالاترین قدرت سیاسی جهان است / تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه غدیر

به گزارش پایگاه خبری پارسیان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر نئوتوری دهکده جهانی معرفت با اشاره به اینکه امام نخست شیعیان به غدیر ارزش داده است، گفت: باید فرهنگ غدیر از طریق شبکه های مجازی در دنیا تسری یابد.

آیت الله اسدالله ایمانی در پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر نئوتوری دهکده جهانی معرفت در کنار مضجع شریف شاهچراغ با تبریک پیشاپیش دهه ولایت، اظهار کرد: غدیر به عنوان برکه ای بوده که عملا یک چشمه فیاض و جاری بوده که از آغاز خلقت تا پایان آفرینش در دل، روان، جسم و جان و روح این عالم تاثیر خود را گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه غدیر تطهیر کننده جامعه بوده و سبب تزکیه نفس انسان می شود، افزود: حرکتی جاری در عالم آفرینش از طریق جریان غدیر صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه توحید، نبوت و معاد از طریق امامت قابلیت اجرایی پیدا می کند، تصریح کرد: غدیر بستر سیالی در تاریخ زندگی انسان ها از آغاز تا پایان و عاملی برای تداوم حیات و بقای عالم است.

وی با اعلام اینکه امام علی (ع) به غدیر ارزش داده و غدیر را غدیر کرده است، افزود: ولایت امام نخست شیعیان مسئله ای بوده که قرآن مجید در آیات متعدد از گذشتگان سخن گفته و ادامه آن را بازگو کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولی فقیه شایسته ای عدالت و زعامت جامعه را به دست گرفته است، تصریح کرد: باید امتداد غدیر را در ولایت فقیه ببینیم و در چهره ولی فقیه عادل جستجو کنیم.

ایمانی با بیان اینکه در عصر حاضر غدیر را باید در چهره ولایت فقیه جستجو کنیم، افزود: اگر این مسیر را ادامه دهیم همواره فعال، زنده، پویا و پرتحرک بوده و هیچگاه در گذشته گرفتار نمی شویم و همواره سازنده فردا خواهیم بود و از گذشته تجربه و برای فردا اقدام می کنیم.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه استکبار جهانی با تمام وجود برای شکستن عمود خیمه ولایت تلاش می کند، بیان کرد: بزرگان دنیا امروز به عظمت فکر، حکمت و اندیشه بلند ولی فقیه زمان پی برده و از رهبری به عنوان انسانی فرزانه و مدبری شایسته و شایسته ای فرزانه می شناسند.

وی با بیان اینکه تداوم راه ولایت فردای روشنی برای تمدن بزرگ اسلامی بوده و جامعه اسلامی تجدید حیات خواهد داشت و رشد و بالندگی خود را به دنبال دارد، تصریح کرد: باید فرهنگ غدیر از طریق شبکه های مجازی در دنیا تسری یابد.

تحقیق و پژوهش در حوزه غدیر تقویت شود

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) با تاکید بر تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه غدیر، گفت: راه روشن ولایت همگان را به مقصود می‌رساند.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب شیرازی با اشاره به اینکه نقش محوری در حفظ اصالت اسلام امر ولایت ایفا می کند، اظهار کرد: تکویرهای منحرف، داعشی‌های جنایتکار در شرایطی قرار دارند که بی بهره از ولایت هستند.

مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز با بیان اینکه دنیا به سرعت در سمت اسلام روی آوردند، افزود: حقیقت امر این است ترویج اسلام در جهان، خیر و بقای بشریت را به دنبال داشته است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه فارس با اشاره به اینکه باید در برنامه های فردی، مسائل خانوادگی، روابط اجتماعی و سیاسی خود از سیره امام نخست شیعیان الگوگیری کنیم، تصریح کرد: راه روشن ولایت همه را به مقصد می رساند.

نماینده اول خبرگان رهبری استان فارس با تسلیت پیشاپیش شهادت امام محمد باقر (ع)، افزود: شخصیت واقعی باقرالعلوم در مقوله ولایت باید به خوبی در جامعه شناسانده شود.

دستغیب شیرازی با بیان اینکه انسان باید خود را همواره در مسیر ولایت بداند، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این اجلاسیه از سوی ستاد دهه غدیر کشور و آیت الله نظری پنجمین نشست و اجلاسیه را به خوبی برگزار کنند.

وی برگزاری اجلاسیه غدیر در کنار مضجع فرزندان امام، مامن مناسبی برای خاندان آل الله است، افزود: باید این کنگره در منظر جهانیان به صورت گسترده و وسیع مقوله ولایت، ائمه معصومین و امامت را به خوبی منعکس کنند.

دستغیب بیان کرد: باید در مقوله تحقیق و پژوهش و عواطف و احساسات را به مثابه عاشور، مسئله غدیر را به صورت جهانی و دائمی در جهان ساری و جاری کنیم.

تمدن اسلامی در جهان ترویج یابد

بنیانگذار ستاد دهه غدیر کشور با تاکید بر استمداد از سیره امیرالمومنین(ع)، گفت: معنویت واقعی را در ولایت باید جستجو کرد.

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر نئوتوری دهکده جهانی معرفت با اشاره به اینکه جهان به سمت تفاهم و استمداد در حوزه غدیری باید پیش برود، اظهار کرد: با استمداد از ولایت و امامت باید به مقام روحانیت برسیم.

وی با بیان اینکه انسان ابدی باید به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشته باشد، افزود: بهترین تمدن را اسلام دارد و باید این تمدن ناب بشری در جهان ترویج یابد.

بنیانگذار ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه حقیت واقعی شیعه را باید در غدیر جستجو کرد، تصریح کرد: برگزاری این اجلاس بین المللی در کنار مضجع شریف حضرت شاهچراغ را باید به فال نیک گرفت و از برکات آن بهره گیری کرد.

جهان, تشنه فرهنگ غدیری است

معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه جایگاه اخلاق در دنیا بسیار ضعیف شده است، گفت: جهان تشنه فرهنگ غدیری است.

حسن قشقاوی با اشاره به اینکه جایگاه اخلاق در جهان بسیار ضعیف شده است، گفت: باید فریاد اخلاق مداری را از طریق فرهنگ غدیری در جهان ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه ناپایداری بنیان خانواده اساسی ترین مشکل خانواده ها در برهه کنونی است، افزود: متاسفانه همجنس بازی و اعمال غیرشرعی جنسی هر روز در دهکده جهانی رو به فزونی است و متاسفانه همه جهان در خدمت ناپایداری خانواده است.

معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه موارد فقهی برای حفظ بنیان خانواده بسیار اصولی و بر اساس عدل است، تصریح کرد: متاسفانه بحران خانواده در جهان جدی بوده و صرفا فریاد غدیر مشکل جامعه را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مشکل جدی جامعه جهانی است، افزود: متاسفانه به جای آباد کردن زمین و ترویج کشت و زرع به دنبال تخریب محیط زیست هستیم.

وی با اعلام اینکه ایران و کشورهای منطقه متوجه بحران خشکسالی شدند، یادآور شد: بحران محیط زیست توسط مکتب عالی علوی قابل رفع است.

قشقاوی با بیان اینکه امروز جهان به شدت تشنه ترویج فرهنگ غدیری است، افزود: ندای آزادی خواهی و عدالت طلبی امیرالمومنین (ع) باید در جهان ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای آفریقایی آسیایی منطقه دوستدار اهل بیت هستند، تصریح کرد: نام بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی این کشورها مزین به نام اهل بیت است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه این وزارتخانه با حفظ مبانی فکری و اصولی می‌خواهد در مجامع بین المللی فعال شود، افزود: باید حوزه‌های علمیه در تئوری پردازی‌ها دستگاه دیپلماسی ایران را هدایت کنند.

وی افزود: با کمک اساتید حوزه می‌توانیم قطعنامه‌های علوی پسند را در جهان مخابره کنیم.

فرهنگ غدیر در همه ایام سال ترویج شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیری در کشورهای جهان، گفت: فرهنگ غدیر در همه ایام سال ترویج شود.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه تبلیغ به دیگران وظیفه همه آحاد جامعه در مقوله فرهنگ غدیری است، اظهار کرد: جهان تشنه سیراب شدن از مکتب علوی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنر ابزار مناسبی برای رساندن پیام امیرالمومنین (ع) به جهان اسلام است، افزود: پیام غدیر این است که برترین فرد بشر به جهانیان معرفی شود و علی (ع) اعلم انسان هستی است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام غدیر، تحمیل خداوند به انسان نیست، تصریح کرد: فرهنگ غدیر متعلق به یک دهه نباید باشد بلکه باید در همه ایام سال ترویج و تبلیغ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام راحل، آموزه‌های اسلامی را در جهان ترویج کرد: افزود: رمز ماندگاری غدیر، تبعیت از ولی فقیه زمان است.

غدیر به بالاترین قدرت سیاسی جهان تبدیل شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غدیر به بالاترین قدرت سیاسی جهان تبدیل شده و هر حرکت سیاسی به بهترین جنبش های اجتماعی مبدل شده است.

سید محمد غرضی با اشاره به اینکه سالانه باید در این کنگره بخشی از واقعه غدیر را از قلم علمای بزرگ دینی به همگان معرفی شود، اظهار کرد: با این اقدام در کوتاه ترین زمان ممکن، فرهنگ غدیری از طریق ایران به کشورهای جهان تسری می‌یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غدیر را باید به فضائل علی (ع) مربوط کنند، افزود: بیان فضائل علی (ع)، چیزی از فضائل پیامبر کم نمی‌کند و غدیر مدعی است که اسلام را تضمین و پایدار کرده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نخستین پیام غدیر باید تبیین عملکرد واقعه غدیر باشد، تصریح کرد: هیچ تاریخی مانند تاریخ اسلام به صورت مدون و سامان یافته در مورد واقعه غدیر به آن به زیبایی پرداخته نشده است.

غرضی با بیان اینکه جنگ امروز در کشورهای جهان به واسطه عدم باور به فرهنگ غدیری است، افزود: غدیر به بالاترین قدرت سیاسی جهان تبدیل شده و هر حرکت سیاسی به بهترین جنبش های اجتماعی مبدل شده است.

وی با اشاره به ایجاد نفاق از سوی برخی افراد در جامعه خطاب به جوانان حاضر در این نشست، گفت: غدیر تفرقه انداز نیست و به دنبال ایجاد اتحاد و همدلی بین آحاد جامعه است.

غدیر واقعه تاریخی مربوط به زمان خاصی نبوده است

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس با اشاره به اینکه غدیر یک عطیه بزرگی بوده که خداوند به انسان نهاده است، گفت: غدیر واقعه تاریخی مربوط به زمان خاصی نبوده است.

آیت الله سید محمد کاظم شیرازی با اشاره به اینکه فلسفه غدیر صرفا برگزاری جشن غدیر نباید باشد، اظهار کرد: غدیر یک واقعه تاریخی صرفا، مربوط به زمان خود نیست.

وی با بیان اینکه غدیر دارای پیام اصولی و هدفمند است، افزود: غدیر یک عطیه بزرگی بوده که خداوند به انسان نهاده است.

فرزند بزرگوار آیت الله شیرازی با اشاره به اینکه وظیفه علمای دین باید تبلیغ تفکر و فلسفه غدیر به جهان باید باشد، تصریح کرد: بسیاری از دانشگاه های جهان اسلام، تشنه بهره مندی از فرهنگ غدیری هستند.

وی با اعلام اینکه پیام غدیر تا قیام قیامت ادامه دارد، افزود: از عید غدیر به عید اکبر نامبردند و باید این عید بزرگ برای مسلمین به خوبی برگزار شود.

شیرازی با اشاره به اینکه از آن سان عید غدیر، عید اکبر شیعیان قلمداد می شود چون شکوه اسلام در غدیر دیده شده است.

وی با بیان اینکه محتوای غدیر هویت شیعی ما است، گفت: شیعه منهای پذیرش غدیر شیعه نیست و باید به مسئله غدیر اهمیت دهیم و اهتمام بورزیم.

این استاد حوزه علمیه مشهد مقدس با اشاره به اینکه تفکر و فرهنگ غدیری هنوز به نحو شایسته ای بین آحاد جامعه ترویج نشده است، افزود: اجلاس های تبیین جایگاه غدیر باید در ایران و جامعه شیعی به کرات برگزار شود.

وی با بیان اینکه خطبه غدیر یک فرهنگ است و تمام محتوای غدیر را در خطبه غدیر می‌تواند یافت، تصریح کرد: روحانیان در نشر صحیح خطبه غدیر بین مردم جامعه اهتمام کنند.

شیرازی با اعلام اینکه حضرت احمد بن موسی (ع) دارای جایگاه بالایی در بین انبیا الهی هستند، افزود: هنوز بسیاری از مردم داخل و خارج کشور، شخصیت واقعی شاهچراغ را نشناختند.