فتواهای عجیب و غریب توسط مفتی‌های سلفی

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، روزنامه جمهوری اسلامی در «جهت اطلاع» خود آورد:

* سودجوئی از طریق رواج دادن قلیان این روزها درحال اوج گرفتن است. در شمال شهر تهران برگه‌های تبلیغاتی رنگارنگی توزیع می‌شود که در آنها از مردم به استفاده از قلیان در مکان‌های گرم با قیمت 12000 تومان دعوت شده است. نکته قابل تأمل اینکه در همین اوراق تبلیغاتی به دانشجویان گفته شده: “در صورت 5 بار استفاده از منوی قلیان، یکبار به صورت رایگان مهمان ما باشید”! دعوت به قلیان با این تبلیغات، مقدمه کشاندن جوانان به اعتیادهای دیگر، بیماری‌های مختلف و انحرافات اخلاقی است. مسئولین چه وقت می‌خواهند مبارزه با این آفت را جدی بگیرند؟

* صدور فتواهای عجیب و غریب توسط مفتی‌های سلفی ادامه دارد. یاسر برهامی معاون سلفی‌های مصر در فتوایی اعلام کرد: تاخیر در فرزنددار شدن در اوایل ازدواج، شرعاً حرام است. به گزارش شفقنا به نقل از المصریون، برهامی در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان سایت سلفی “انا سلفی” مصر که از وی پرسیده بود “در شرف ازدواج است و قصد دارد همسر خود را راضی کند که تا شش ماه بچه‌دار نشوند، گفت: تأخیر در داشتن فرزند از سوی زوجینی که تازه ازدواج کرده‌‌اند، شرعاً حرام است، زیرا تأخیر در داشتن فرزند به نیت رسیدن به تفاهم بین زوجین، وسوسه شیطان است، چرا که در واقع کودکان بخشی از تفاهم بین زوجین به شمار می‌روند.

* مردم شهر کوچک “کلد لیک کانادا” روز جمعه دور هم جمع شدند و پیام‌های نفرت ‌آمیزی که علیه مسلمانان روی دیوارهای یکی از مساجد این شهر نوشته شده بود را پاک کرده و پیام‌هایی نظیر “همسایه‌ات را دوست بدار” و “شما خانواده ما هستید” را جایگزین آنها کردند. به گزارش الیوم السابع، نوشتن جملات توهین آمیز به مسلمانان بر روی دیوارهای این مسجد پس از دو حمله مرگ بار جداگانه از سوی تکفیریون به سربازان کانادایی در هفته گذشته رخ داد. در این حملات دو سرباز کانادایی کشته شدند. پس از این واقعه، عصر روز پنجشنبه عده‌ای با حمله به مسجد شهر کلد لیک کانادا، اقدام به شکستن شیشه‌های مسجد و نوشتن عبارت‌هایی اهانت‌آمیز به مسلمانان نظیر “به کشورهایتان بروید” کردند. در شهر کدلیک کانادا، یک پایگاه هوایی وجود دارد که اقدام به فرستادن جنگنده علیه افراط‌گرایان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می‌کند.