فرماندار رودان اعلام كرد: نرخ بیکاری ۱۸درصدی در شهرستان رودان

 

فرماندار رودان اعلام كرد:

فرماندار رودان نرخ بیکاری در این شهرستان را بیش از 18درصد اعلام کرد.  به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، غلامرضا نظرنژاد در نخستین نشست شورای اداری شهرستان رودان که با حضور  جاسم جادری استاندار هرمزگان در سالن کنفرانس فرمانداری رودان برگزار شد، از نرخ بیکاری بیش از 18درصد در این شهرستان شرقی هرمزگان خبر داد. وی […]

فرماندار رودان نرخ بیکاری در این شهرستان را بیش از 18درصد اعلام کرد.trans نرخ بيكاري 18درصدي در شهرستان رودان

 به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، غلامرضا نظرنژاد در نخستین نشست شورای اداری شهرستان رودان که با حضور  جاسم جادری استاندار هرمزگان در سالن کنفرانس فرمانداری رودان برگزار شد، از نرخ بیکاری بیش از 18درصد در این شهرستان شرقی هرمزگان خبر داد.

وی افزود: بیش از 85 درصد مردم رودان در زمینه کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند، “بخش اعظمی از بیکاری مردم این منطقه را ناشی از خشکسالی، بیماری های قرنطینه‌ای و نوسانات بازار برشمرد” که این امر نیز سبب خسارت زیادی طی چندسال اخیر به کشاورزان شده است.

نظرنژاد با بیان اینکه منابع سرشار معدنی و ذخایری چون کرومیت و مس می‌تواند منبع ارتزاق خیل اعظمی از مردم این شهرستان باشد، تصریح کرد: در حال حاضر تنها سه معدنچی در این شهرستان فعالیت دارند که تا کنون زمینه اشتغال فقط 200 نفر را فراهم کرده‌اند.

فرماندار رودان اضافه کرد: اگر واحدهای فراوری معدنی دولتی در این منطقه استقرار پیدا کند بی شک گام مهمی در راستای ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه برای جوانان این منطقه برداشته خواهد شد.

وی در این نشست به توانمندی‌های شهرستان رودان در بحش گردشگری نیز اشاره کرد و  ضمن اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، بیان داشت: در زمینه گردشگری بارها آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاران اعلام کرده و با کسانی که طرحهای گردشگری در زمینه احداث مجموعه های اقامتی و فرهنگی داشته باشند، همکاری خواهیم کرد.

فرماندار رودان با اشاره به قابلیتهای شهرستان در زمینه جذب گردشگر مذهبی و وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در این شهرستان گفت: باید با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای فراهم نمودن امکانات مورد نیاز زائران و مسافران، میزان ماندگاری مسافران را در این شهرستان افزایش دهیم.

نظرنژاد همچنین در این نشست تسریع در تزریق اعتبارات در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نظیر بیمارستان رودان، مجتمع فرهنگی هنری شهید رجایی، فاضلاب و تضفیه خانه فاضلاب شهر رودان، کتابخانه عمومی و  پل زیارتعلی را خواستار شد .

منبع هرمز