فرماندار پارسیان: جذب سرمایه گذار بهترین هدیه برای شهرستان است/ برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم و با قاطعیت از آنها حمایت می‌کنیم

فرماندار پارسیان با اشاره به وجود صنایع و ظرفیت های شهرستان، گفت: برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ نشست صمیمی اعضای انجمن جوانیار با مهندس رضاپور فرماندار پارسیان، دکتر پاکزاد مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان و با حضور مهندس علامه مشاور عالی معاون وزیر صنعت جهت اشتغالزایی جوانان بومی در صنایع انرژی بر در محل فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار پارسیان در این نشست با اشاره به اینکه تنها چیزی که صنعت نیازدارد آرامش و امید است بیان کرد : زیر ساختهای و زیربناهای خوبی در صنایع پارسیان پایه گذاری کرده ایم و این مسئله در دراز مدت خود نمایی خواهد نمود.

 

مهندس رضاپور در ادامه تصریح نمود: با همت استاندار هرمزگان و مدیرعامل منطقه ویژه در راستای آماده سازی زیرساختهای و جذب سرمایه گذار در پروژه های آب شیرین کن و ایستگاه گاز و برق در دستور کار قرار گرفته است که به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی، با اشاره به اینکه در بدترین شرایط چهل سال انقلاب هستیم، گفت: تحریم های ظالمانه برعلیه نظام و نبود منابع مالی و کاهش اعتبارات داخلی و همچنین خسارت سنگین سیل به زیرساختهای شهرستان و منطقه ویژه روبه رو شدیم ولی با تلاش و کوشش شبانه روزی از آزمون الهی با سربلندی بیرون آمدیم.

 

فرماندار پارسیان، با بیان اینکه سیل خسارت ۵۰۰ میلیاردی به زیرساختهای شهرستان و صنایع انرژی بر وارد کرد، گفت: در همین راستا و با تلاش مدیران و با پشتیبانی استاندار هرمزگان پروژه های قابل بهره برداری در شهرستان ۷۶۰ میلیارد ریال می باشد و پروژه های که در صنایع انرژی بر با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد و این گوشه ای از خدمات دولت هست که در شرایط تحریم صورت گرفته است.

 

مهندس رضاپور، با بیان اینکه آزادی بیان در چهار چوب شکل بگیرد، افزود: نشست فرماندار با خبرنگاران و سمن ها هر دو ماهی یکبار صورت می گیرد و نباید در خواست هایمان در صنایع بدنبال استخدام بعنوان حراست باشیم و به اعتقاد من سطح سواد و توانای کار جوانان پارسیان کمتر از جوانان پایتخت نیست و می‌توانند در رده های کلان کشور مدیریت نمایند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان گفت: با کمک هم آینده پارسیان و هرمزگان را بسازیم خوشبختانه با همت مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان حسابهای صنایع انرژی بر از تهران به پارسیان انتقال داده شد و همچنین بیمه کارگران و شرکتها و پرسنل در شهرستان ارائه می شود که این یک امتیاز جهت احداث بیمارستان تامین اجتماعی از طرف دولت در پارسیان می باشد.

 

وی، با اشاره به اینکه زمینه ساز احداث پست های کلیدی و دائم برای جوانان هستیم، تصریح کرد: نباید کاری کنیم که تجربه تلخ عسلویه در پارسیان اجرا شود و باید نقاط ضعف را تبدیل به فرصت نمایم و اجرا نکردن پیوست های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی و بهداشتی، پارسیان را به عسلویه دوم تبدیل نکند و ما چنین اجازه ای نخواهیم داد.

 

رضاپور، فرماندار پارسیان در ادامه با بیان اینکه نیازمند حمایت و همدلی جوانان با صنایع و سرمایه گذاران هستیم، عنوان کرد: جذب سرمایه گذار بهترین هدیه برای شهرستان است و برای جذب سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنیم و حمایت قاطع خود را اعلام می داریم.

 

رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری پارسیان به جذب سرمایه گذار در حوزه سردخانه در شهرستان اشاره کرد و گفت : بزرگترین سردخانه در جنوب کشور جهت سرمایه گذاری در شهرستان پارسیان شروع به کار نموده که با اعتباری بیش از ۵ میلیارد و بصورت مستقیم ۲۰۰نفر اشتغالزایی و بصورت غیر مستقیم بیش از ۸۰۰نفر را صاحب شغل می کند که یکی از طرح های ماندگار است.

 

‌فرماندار پارسیان در پایان با اشاره به اینکه باید سند توسعه شهرستان نوشته شود، خاطرنشان کرد: اگر سند توسعه شهرستان آماده بود می توانستیم جوانان جویای کار را به سمت کارآموزی، تحصیل و آشنایی با حوزه های مختلف و ظرفیتها و پتانسیل های موجود در صنعت و شهرستان جذب سرمایه گذار داشته باشیم چرا که این جوانان هستند که آینده هرمزگان و پارسیان را می سازند.