فرماندار پارسیان خبر داد؛ ۳۵۰ قایق صیادی غیر مجاز ماهی یال اسبی پارسیان را به تاراج می برند/ خطر نابودی ماهیان خوراکی وجود دارد

فرماندار پارسیان از صید بی رویه ماهی یال اسبی توسط ۳۵۰ قایق صیادی غیر مجاز خبر داد.

محمد رادمهر، فرماندار پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، از آغاز فصل صید ماهی یال اسبی در پارسیان خبر داد و اظهار کرد: هر صیادی که قصد صیادی داشته باشد باید مجوزات لازم را از اداره شیلات دریافت کند تا با مشکلی مواجه نشود.

رادمهر با بیان اینکه مصرف ماهی یال اسبی در کشور حرام است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این ماهی در مصرف غذایی ما گنجانده نشده و حرام است، اما از نظر صادراتی ارزش اقتصادی بالایی را برای صیادان دارد که با صید غیرمجاز به کشور چین صادر و درآمد خوبی را کسب می کنند.

وی، با اشاره به اینکه ۱۵۰ قایق صیادی مجاز در شهرستان فعالیت می کنند، گفت: ۳۵۰ قایق غیر مجاز صیادی از شهرهای همجوار شبانه به آب های پارسیان وارد شده و بدون داشتن هرگونه مجوزات لازم به صید ماهی یال اسبی می پردازند.

فرماندار پارسیان ماهی یال اسبی را خوراک انواع ماهی های خوراکی دانست و ادامه داد: اگر صید بی رویه این ماهی ادامه داشته باشد و مدیریت مناسبی اتخاذ نشود، در آینده نزدیک شاهد کاهش چشمگیر ماهی های خوراکی و افزایش قیمت آن خواهیم بود.

رادمهر، قایق های غیرمجاز را فاقد ساماندهی خواند و افزود:حراست و حفاظت دریایی شیلات و دریابانی گشت و کنترل خودرا افزایش دهند و از ورود قایق های غیر مجاز جلوگیری و ادوات آنها جمع آوری شود.