فرماندار پارسیان: زمین داران در خط ساحلی در صورت عدم فعالیت زمین را پس دهند/ از ظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده نشده است

فرماندار پارسیان با هشدار به زمین دارانی که در خط ساحلی هیچ فعالیتی بر روی زمین خود ندارند، گفت: ۳ ماه فرصت برای اینکه فعالیتی انجام دهند در غیر اینصورت زمین پس گرفته می شود.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور فرماندار، معاونین فرمانداری، روسای دستگاههای اجرایی و نماینده بانک ها در محل فرمانداری برگزار شد.

 

مجتبی رضاپور، فرماندار شهرستان پارسیان، در این نشست خطاب به برخی زمین داران در سواحل، عنوان کرد: افرادی که زمین هایی را ۵ الی ۶ سال در دست گرفته اند و هیچ اقدامی در راه اندازی پروژه انجام نداده اند، به آنها یک فرصت ۳ ماهه داده می شود و اگر فعالیتی نداشته باشند زمین پس گرفته خواهد شد و عنوان زمین خواری داده خواهد شد و زمین ها به منابع طبیعی واگذار می شود.

 

رضاپور، وضعیت کلی شهرستان را راضی کننده ندانست و تصریح کرد: تحولی باید در دستگاههای اجرایی رخ دهد و با توجه به تحریم های شدید به مدیرانی نیازمندیم که تحرک بیشتری داشته باشند و نیازی به مدیران پشت میز نشین نیست.

 

وی، وضعیت شهرستان پارسیان در استان هرمزگان را ویژه دانست و تاکید کرد: هیچ جای استان موقعیت شهرستان پارسیان را ندارد که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

 

ادریس دهدار، رئیس اداره تعاون و کار پارسیان در این نشست، ظرفیت شهرستان در زمینه های مختلف را برشمرد و تاکید کرد: ظرفیت دریا، گردشگری، صنعت و کشاورزی از جمله این ظرفیت هاست که دستگاههای اجرایی همت کنند تا بتوانیم جذب سرمایه گذار را به شهرستان داشته باشیم.

 

دهدار، با اشاره به راه اندازی سامانه رصد، گفت: دستگاههای اجرایی طبق روال هر ساله هر اشتغالی که ایجاد می کنند را ثبت سامانه می کنند که تاکنون درسال جاری ۱۸۳ نفر ثبت شده که با وارد کردن آمار انرژی بر می تواند این آمار رشد خوبی داشته باشد.

 

عباسی، رئیس بهزیستی پارسیان نیز به موضوع اشتغال مددجویان اشاره و اظهار کرد: هر کارفرمایی که مددجویی بهزیستی را دارای شغل کند حق بیمه تامین اجتماعی را بهزیستی پرداخت می کند.

 

وی افزود: تمام ادارات دولتی موظفند ۳ درصد سهمیه استخدامی خود را به معلولین اختصاص دهند که متاسفانه در سال های گذشته ۲ فرد معلول در ادارات دولتی جهت استخدام با توجه به شایستگی رد شدند.