فرماندار پارسیان: شوراهای جدید پاسخگوی رأی اعتماد مردم باشند/انتخاب شهردار براساس توانمندی باشد

فرماندار پارسیان با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: شوراهای جدید پاسخگوی رأی اعتماد مردم باشند.

محمد رادمهر، فرماندار پارسیان در حاشیه مراسم تشکیل هیئت رئیسه شوراهای اسلامی شهر پارسیان، دشتی و کوشکنار در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اهمیت شوراها را بر هیچ کس پوشیده ندانست و گفت: هدف از تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت است كه در قانون اساسي چند اصل مرتبط با شوراها نیز وجود دارد.

 

رادمهر با اشاره به وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: اعضای شوراها باید اشرافیت کاملی نسبت به وظایف و اختیارات قانونی خود داشته باشند تا بتوانند مصوبات قانوني را تصويب نمايند و در صورتی که از قانون فاصله گرفته شود، ضعيف خواهند شد.

 

فرماندار پارسیان آراء مردم انتخاب شورا را مطالبه حقوق شهروندی دانست و افزود: اعضای شورای اسلامی باید پاسخگوی رأی اعتماد مردم باشند، آرایی که نمايشي و تشريفاتي نبوده، بلكه هر رأي مردم، مطالبه اي از حقوق شهروندي است.

 

وی شوراها را متعلق به گروه یا جناح خاصی ندانست و ادامه داد: دوران رقابت تمام شده و شوراها باید با تعامل و همفکری، دروان جديدي را براي خدمتگذاري آغاز کنند و آنها شورای گروه و يا جناح خاصی نیستند، بلکه منتخب تمام مردم شهر خواهند بود.

 

رادمهر انتخاب شهردار را یکی از وظایف اصلی شوراهای شهر برشمرد و گفت: انتخاب شهردار باید بر اساس توانمندی، تجربه، کارآمدی، تخصص باشد تا بتواند تحولی بزرگ را در سیمای شهری به وجود آورد.

 

فرماندار پارسیان، مدیریت شهری را یکی از ویژگی های مهم در انتخاب شهردار عنوان کرد و افزود: شهردار نباید بر اساس قومیت و جناح سیاسی انتخاب شود  و مدرک دانشگاهی دلیلی بر انتخاب شهردار نباشد، بلکه یک شهردار قوی بايد داراي مديريت شهري در تمامي حوزها به ويژه مديريت شهروند محور باشد و نقش به سزایی در آبادانی و عمران شهري، داشته باشد.