فرماندار پارسیان: شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی امور فرهنگی، اجتماعی جامعه و مبارزه با جنگ نرم دشمن نقش مهم و اثربخشی دارد.

ستاره در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ مقوله ای است که به همه مردم ارتباط دارد و متولی آن نیز شورای فرهنگ عمومی است.

DSC054377

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان پارسان و با حضور عبدالکریم ستاره فرماندار شهرستان پارسیان و نخبگان و شهرداران و جمعی از مسئولین ادارات شهرستانی در محل سالن کوثر اداره ارشاد اسلامی پارسیان برگزارگردید.

ستاره فرماندار شهرستان پارسیان با اشاره به نامگذاری سال و توجه جدی مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ و مسائل فرهنگی اظهار داشتند: رشد و توسعه فرهنگ و رفع مشکلات فرهنگی کشور در گروه عزم ملی و با روحیه و مدیریت جهادی و کار و ابتکار در رشد و اعتلای روز افزون فرهنگ ناب اسلامی است.

وی برنامه ریزی و بررسی موانع و چالش های فرهنگی و سیاست گذاری کلان در بحث فرهنگ شهرستان را از مهم ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان دانست و افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی با تهیه و تدوین طرح های مرتبط با مسائل فرهنگی، زمینه رشد و شکوفایی و ساز و کار ترویج فرهنگ ناب  اسلامی را در بخش های مختلف زندگی مردم بخصوص مراسمات عروسی بایستی ایجاد کنند .

فرماندار پارسیان تأکید نمود: ما در تخصیص اعتبارات سال جاری اولویت را به پروژه های نیمه تمام فرهنگی و مرتبط به مسائل فرهنگی خواهیم داد و گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید برداریم.

ستاره در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ مقوله ای است که به همه مردم ارتباط دارد و متولی آن نیز شورای فرهنگ عمومی است.

فرماندار شهرستان پارسیان گفت :نباید بگذاریم  دشمن از طریق جنگ نرم رسانه ای خللی بر فرهنگ و ارزش های اسلامی و بومی  منطقه وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های اساسی دولت تدبیر وامید امروز رعایت چارچوب های مذهبی و باور اعتقادات دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه است، گفت: برای ایجاد تحول در دنیای اسلام باید به مسایل اخلاقی بیشتر توجه کرد.

ستاره گفت: قرآن رکن تمام مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و خانوادگی است و اگر آموزه‌های قرآنی بر جامعه و زندگی فردی ما حاکم شود تمام مشکلات در کوتاه‌ترین زمان رفع می‌شود.

فرماندار پارسیان با تبریک روز خبرنگار به سالروز شهادت شهید صارمی به دست گروهک تروریستی طالبان و روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: اگر اطلاع‌رسانی به‌جا و صادقانه صورت گیرد، نقش بسیار مهمی در اعتلای فرهنگ و تقویت اطلاعات مردمی دارد.

لازم به ذکر است در پایان از حجت السلام میرزایی امام جمعه شهرستان پارسیان و شیخ احمد خنجی امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان و تعدادی از ائمه جمعه و جماعا ت شهرستان پارسیان بمناسبت همکاری دلسوزانه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی در پارسیان از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لوح تقدیر اهدا گردید.

DSC054644