فرمانده دریابانی هرمزگان خبرداد: کشف 380 میلیارد ریال کالای قاچاق در غرب هرمزگان/9 فروند لنج توقیف و 28 نفر دستگیر شدند

فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف 380 میلیارد ریال کالای قاچاق در غرب هرمزگان خبر داد که در این راستا 28 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ علی اضغر خرم روی، فرمانده دریابانی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق و تلاش های اطلاعاتی و گشت های دریایی نیرو های دریابانی هرمزگان، 5 فروند لنج باری حاوی کالای قاچاق در حوزه دریایی شهرستان پارسیان و 4 لنج دیگر در جزیره لاوان از توابع شهرستان بندر لنگه توقیف شد.

 

سرهنگ خرم روی با اشاره به کشف 40 نوع کالای قاچاق در غرب هرمزگان، گفت: البسه و پوشاک، گردو، تلفن همراه، لاستیک خودرو، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و خانگی و … از مهم ترین کالاهایی بود که به وسیله مأمورین دریابانی شهرستان های پارسیان و بندر لنگه از 9 فروند لنج باری کشف و توقیف شد.

 

وی با قدردانی از نیروهای دریابانی عنوان کرد: سهم شهرستان پارسیان از این کشفیات، 5 لنج باری به ارزش ریالی 330 میلیارد ریال کالای قاچاق و  جزیره لاوان نیز، 4 لنج باری با 50 میلیارد ریال کالای قاچاق می باشد که امیدواریم بتوانیم ریشه این کالاهای قاچاق را از بین ببریم.

 

فرمانده دریابانی هرمزگان، ارزش ریالی کالای های کشف شده قاچاق را 380 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا 28 نفر نیز دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی و گمرکی تحویل داده شدند.

 

سرهنگ خرم روی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، در راستای مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از کالاها و تولید داخلی، تصریح کرد: دریابانی هرمزگان مصمم است تا با مبارزه جدی با این معضل اقتصادی، چرخه تولید را در کشور رونق بخشد و در پی آن اشتغال‌زایی و مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.