فرمانده سپاه پارسیان: اجرای طرح شهید سلیمانی، فرمول تبدیل تهدید به فرصت است/ مردم سفیران سلامت هستند

فرمانده سپاه پارسیان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی، فرمول تبدیل تهدید به فرصت است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ فرمانده سپاه پارسیان در بازدید از روستای زیارت و بررسی طرح شهید سلیمانی در راستای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، اطلاع‌‌رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات و مداخله به‌‌هنگام می‌‌تواند باعث نجات جان بسیاری از هموطنان از ابتلا به این بیماری شود، در همین راستا، یکی از بهترین و مؤثرترین اقداماتی که می‌‌توان انجام داد، جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌‌گیری از کمک‌‌ نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

 

سرگرد رنجبری، افزود: ارائه مراقبت‌‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید19 و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌‌هایی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌‌شود.

 

فرمانده سپاه پارسیان با اثرات مثبت طرح شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: این طرح توانست با استفاده از مساجد، پایگاههای مقاومت و سفیران سلامت که خود مردم بودند با هم‌افزایی ایجاد شده نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر را کاهش دهد.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی، فرمول تبدیل تهدید به فرصت بود و به عنوان یک الگو در جهان مطرح شد؛ جهادگران در این طرح با محوریت امامان جماعت و پایگاه اجتماعی مساجد و همچنین تعامل سازنده با کادر درمان به جنگ این ویروس منحوس رفتند.