فرمانده سپاه پارسیان: کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در سال گذشته/ نسل جوان باید از مضرات مواد مخدر آگاه شود

فرمانده سپاه پارسیان از کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سرگرد پاسدار مجید رنجبری، فرمانده سپاه پارسیان با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، به موضوع اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مهم اشاره کرد و گفت : علل و عوامل گرایش به اعتیاد و متغیرهایی که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار هستند باید کنترل شود، امروز نهادهای فرهنگی با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند اگر هماهنگ عمل نکنند هر روز آسیب ها بیشتر خواهد شد.

 

سرگرد رنجبری، افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد و اقشار مردم، هم چنین فضای مجازی، رسانه ها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

 

وی، ازمدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون سوداگران مرگ برای ضربه زدن به نسل جوان یاد و اظهار‌کرد: برگزاری نمایشگاه ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و افزایش آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان، و همچنین ازمضرات موادمخدر توسط اساتید مربوطه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه پارسیان از برخی اقدامات در مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر در شهرستان گفت و تاکید کرد: در یکسال گذشته طبق تفاهم نامه همکاری با بهزیستی و کمیته امداد شهرستان، اقدامات خوبی در راستای جمع آوری معتادین و ساماندهی آنها در کمپ ترک اعتیاد داشته ایم.

 

سرگرد رنجبری ادامه داد: افرادی که به کمپ ترک اعتیاد معرفی شده اند با همکاری بهزیستی و کمیته امداد شهرستان، خانواده های آنها را نیز مورد حمایت قرار داده ایم تا این خانواده ها در نبود سرپرست با مشکلات کمتری مواجه شوند.

 

فرمانده سپاه پارسیان همچین از کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در شهرستان گفت و خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته با جمع آوری اطلاعات دقیق، ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شد و برخی از آنها نیز به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.