فرمانده قرارگاه مدینه منوره در پارسیان؛ دفاع مقدس یک جهاد بزرگ برگرفته از فرهنگ عاشوراست/ مردم با وجود مشکلات پای‌انقلاب ایستاده اند

فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان اینکه دفاع مقدس یک جهاد بزرگ برگرفته از فرهنگ عاشوراست، گفت: مردم با وجود مشکلات پای‌انقلاب ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ شب سوم ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره، مداح حاج رضا نبوی و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

سردار محمد مارانی در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس، و برگزاری یادواره شهدا گفت: این کار ارزشمندی که شما انجام دادید و گرد هم آمدید، هم اربعین و هم هفته دفاع مقدس را به تصویر کشیدید.

وی، با بیان اینکه ارزش این کار که یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم بسیار زیاد است، تاکید کرد: در  مجلس و محافل از شهدا و دفاع مقدس یاد کنیم که در حقیقت  از ایام الله ها یاد کرده ایم و گرامی داشته ایم.

سردار مارانی، افزود: گرامیداشت دفاع مقدس و یاد هشت سال جنگ نابرابر و یک حرکت عظیم، یک جهاد بزرگ برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، این ارزشمندترین کاری است که می توانیم انجام دهیم، دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین موضوعات چهل و چند ساله انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره ادامه داد: آیا اوایل انقلاب با برنامه های فرهنگی می‌توانستیم  اسلام را به دنیا معرفی کنیم و آیا شدنی بود؟ خیر، لذا راه دوم که جنگ ستیز نبودیم و بنای جنگ با کسی را نداشتیم و خداوند دشمنان را وادار کرد تا این پیروزی را نصیب ما کند.

سردار مارانی، به جنگ همه جانبه قدرت های شرق و غرب علیه جمهوری‌اسلامی اشاره و تصریح کرد: ‌این قدرت های پوشالی این جنگ بزرگ و نابرابر را به ما تحمیل کردند تا با هجمه همه جانبه اسلام را شکست دهند اما نمی دانستند که هر نوع نقشه و توطئه ای خنثی خواهد شد،  یک اسلام راستین با همراهی ملت عزیز و مدیریت امام خمینی(ره) دشمن را شکست داد تا در مقابل ما سر تعظیم فرود آورند.

وی، با طرح این سوال که چه چیزی باعث شد تا در این جنگ نابرابر بر دشمن پیروز شویم، عنوان کرد: امام به‌عنوان فرمانده جنگ، روشنگری می کرد، همیشه به رزمندگان و مردم توصیه می ‌کردند که در مقابل دشمن ایستادگی کنید.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، به اقتدار امام راحل،  معنویت در جنگ و دفاع مقدس و حضور مردم اشاره کرد و افزود: این سه مقوله بود که رزمندگان را در برابر دنیا در جنگ هشت ساله پیروز‌ کند.

سردار مارانی به حضور ‌مردم و همگامی آنها در جنگ هشت ساله اشاره و اظهار ‌کرد: مردم در صحنه های مختلف انقلاب در سالیان مختلف علی رغم مشکلات و گرفتاری ها حرف ولایت خود را زیر پا نگذاشتند، باید به این مردم افتخار‌ کرد.