فرمانده لشکر زینبیون در پارسیان: حاج قاسم سلیمانی کاریزماتیک ترین شخصیت و چهره جهانی است /حق‌ملت بزرگ ایران نبود که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند

فرمانده لشکر زینبیون در سوریه با اشاره به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی کاریزماتیک ترین شخصیت و چهره جهانی است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی به مدت سه شب با حضور سخنرانان و مداحان مطرح استانی و کشوری برگزار می ‌شود که در شب نخست با سخنرانی سردار رحیمی فرمانده لشکر زینبیون در سوریه و مداحی مجتبی عابدینی برگزار شد.

 

حجت الاسلام باراتی، امام جمعه پارسیان در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مراسم، گفت: امشب و شب نخست به نام شهدای مدافع حرم است، ما مدیون ایثار و از‌خودگذشتگی شهدا هستیم، از اقصی نقاط دنیا آمدند و حول جبهه مقاومت ایثارگری کردند.

 

امام جمعه پارسیان با اشاره به ساخت صحن حضرت زینب(س)اظهار ‌ کرد: شهدا با اهدای جان و شما عزیزان با همت خود در ساخت صحن حرم حضرت زینب(س) قدم بزرگی در ادامه راه مدافعان حرم خواهید گذاشت.

 

سردار حسن رحیمی، فرمانده لشکر زینبیون در سوریه،‌ در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و طرح چند سوال، گفت: چرا جنگ شد و چرا دنیا از صدام حمایت کرد؟ دشمنان چه تصوری از انقلاب ما داشتند و چرا می خواستند این انقلاب را در نطفه خفه کنند؟

 

وی، با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و با دیگر کشور ها به بهانه گرفتن خوزستان می خواستند جلوی نفوذ این انقلاب را بگیرند، تاکید کرد: دشمنان می خواستند که ایران اسلامی، استقلال و خودباوری نداشته باشد، زیرا اگر استقلال داشته باشد، در برابر زورگویی آنها خواهد ایستاد.

 

سردار رحیمی، افزود: مردم ما به خودباوری رسیده بودند، علی رغم آن همه مشکل و ترورهای ناجوانمردانه روبرو بودیم اما در کنار ارتش در جبهه ها حضور پیدا کردند و هشت سال دفاع جانانه کردند و نگذاشتند یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیفتد.

 

فرمانده لشکر زینبیون در سوریه، با اشاره به اینکه هیچ کشوری جرات نگاه چپ به این نظام و انقلاب را ندارد، تصریح کرد: می بینیم که این دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون به توطئه های گوناگون دست زده اما تا کنون همه این خباثت ها خنثی شده است.

 

وی، ادامه داد: یکی از توطئه های بزرگ آمریکا ایجاد کشوری به نام داعش، یعنی عراق و شام برای ایجاد جنگ مذهبی در خاورمیانه و برای حفظ کشوری‌ به نام اسرائیل برنامه ریزی‌کرده بود،دوقتی وارد سوریه شدیم بیش از ۸۰ درصد از کشور سوریه اشغال شده بود، هیچ امیدی برای نگهداشتن سوریه وجود نداشت، در چنین شرایطی سردار شهید سلیمانی وارد شد و گروههای مقاومت را یکی‌پس از دیگری شکل دادند و دیدیم که نتیجه چه شد، کاری که برای خدا باشد پیروزی نیز از آن ماست.

 

سردار رحیمی، حاج قاسم سلیمانی را کاریزماتیک ترین شخصیت و چهره جهانی دانست و عنوان کرد: سرانجام در این دهه گذشته دشمن ما که قسم خورده بود باید بشار اسد برود بعد از چند سال با شکست و خواری منطقه را ترک می کند و به استقلال و قدرت جمهوری‌اسلامی پی می‌برد.

 

فرمانده لشکر زینبیون در سوریه خطاب به دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت جدید اوضاع اقتصادی ملت تغییر پیدا کند، حق ملت بزرگ این مسائلی نبود که در سال های گذشته اینگونه با مشکلات اقتصادی روبه رو شوند.

 

نقاشی کودکان، نمایش نانه و تئاتر یک شهید، برگزاری برنامه مسابقه فرهنگی پیامکی از جمله برنامه های شب نخست ویژه برنامه دفاع مقدس بود.