فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه: حماسه سازی “شهیدان دارا و رییسی” عزت نظام و ناکامی آمریکا را به دنبال داشت

 

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه:

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه و یکی از بازماندگان عملیاتی گروه شهید اسدالله رییسی و شهید اسحاق دارا گفت: رویارویی مستقیم و حماسه سازی شهیدان رییسی و دارا با ناوگان آمریکا در خلیج فارس، عزت نظام و ناکامی آمریکا را به دنبال داشت. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سردار علی عظمایی شب گذشته در یادواره […]

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه و یکی از بازماندگان عملیاتی گروه شهید اسدالله رییسی و شهید اسحاق دارا گفت: رویارویی مستقیم و حماسه سازی شهیدان رییسی و دارا با ناوگان آمریکا در خلیج فارس، عزت نظام و ناکامی آمریکا را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سردار علی عظمایی شب گذشته در یادواره شهدای نبرد مستقیم نیروی دریایی سپاه با ناوگان متجاوز دریایی آمریکا در بندرلنگه اظهار کرد: در شرایطی که آمریکا از اقدامات صدام برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران کاملا ناامید شده بود، در خلیج فارس مستقیما وارد عمل شد و دست به اقداماتی زد که شاید خودش بتواند کاری از پیش ببرد و نظام اسلامی را با چالش و شکست مواجه نماید.

وی افزود: ایستادگی جانانه و هوشمندانه دریادلان سپاه و همچنین همرزمان ارتشی ما در حوزه خلیج فارس، باعث شد تا معادله این رویارویی هیچ وقت به نفع آمریکا تمام نشود.

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه ادامه داد: سرنگونی یکی از هلیکوپترهای پیشرفته آمریکایی در جریان حماسه ایستادگی گروه رزمی شهیدان رییسی و دارا، گواه این حقیقت بود که جوانان این ملت حتی با حداقل امکانات جانانه می ایستند و از جان خود گذر می کنند اما زیر بار زیاده خواهی و زورگویی و قلدرمنشی نخواهند رفت.

عظمایی گفت: ما آن روز با کمترین امکانات در برابر تعدی و زیادخواهی شیطان بزرگ ایستادیم و امروز که به همت فرزندان رشید ملت به جدیدترین ابزارها و امکانات پیشرفته دفاعی دست پیدا کرده ایم، حتی خیال تعدی و تجاوز و زیاده خواهی را از مخیله تعدی گران، متجاوزان و زیاده خواهان محو خواهیم کرد.

وی افزود: ناکامی آمریکا در این رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رییسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود.

سردار محمد مارانی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در ادامه فرهنگ پاسداری را یک نسخه سعادت آفرین و کمال آفرین توصیف کرد و گفت: ما به فرهنگ پاسداری نه از آن منظر نگاه می کنیم که صرفا ناظر به تحقق یک سری اهداف خاص سازمانی باشد.

وی افزود: فرهنگ پاسداری نیاز جامعه بشری و نسخه حیات بخش و سعادت آفرین است که اگر به تمام معنا نمود و تجلی پیدا کند، خوشبختی و سعادت بشریت را در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به برگزاری یادواره سرداران شهید دارا و رییسی گفت: این گونه برنامه ها در ترویج فرهنگ پاسداری که شهادت منبعث از آن است، بسیار مؤثر است.

وی افزود: تکریم شهدای انقلاب اسلامی و پاسداشت آنان، تکریم کرامت انسان و ارزش های انسانی است.

منبع هرمز