فرمانده منطقه چهارم ندسا؛ ایران اسلامی، افسار آمریکا را در دست گرفته است/ آزاد سازی خرمشهر شیرین ترین خاطرات دوران دفاع مقدس بود

فرمانده منطقه چهارم ندسا با اشاره به قدرت نمایی پوچ آمریکا در منطقه گفت: ایران اسلامی، افسار آمریکا را در دست گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور فرمانده منطقه چهارم ندسا، فرماندار، فرماندهان نیروهای نظامی و اطلاعاتی، جمعی از بسیجیان و ایثارگران در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 

سردار منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم ندسا، در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد نام خرمشهر جاودانه ماند، روزی که دشمن متجاهر با کمک استکبار و ناجوانمردانه به این سرزمین تجاوز کرد.

 

سردار روانکار، با اشاره به تلخ ترین و شیرین ترین دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: سقوط خرمشهر به عنوان تلخ ترین ایام دفاع مقدس و آزاد سازی این شهر توسط رزمندگان شجاع، شیرین ترین دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

 

وی، عملیات بیت المقدس را یکی از سخت ترین عملیات های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر با دست خالی انجام شد و اینکه منطقه عملیاتی بیت المقدس با توجه به شرایط خاص منطقه دشواری های خاص خود را داشت.

 

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای بدست آوردن خرمشهر به خط کرده بود، تاکید کرد: دشمن تمام پیرامون خرمشهر را مسلح کرده بود، طرح های روسی، غربی، اسرائیلی، تونل های زیرزمینی، جاگذاری صدها هزار مین و… را به کار گرفته تا بتواند خرمشهر را تصاحب کند اما رزمندگان غیور این اجازه را ندادند.

 

سردار روانکار، با بیان اینکه ایران اسلامی، افسار آمریکا را در دست گرفته است، عنوان کرد: نیروهای مسلح آماده یک حرکت اشتباه دشمن هستند تا خواب خوش را از آنها بگیرند، ناو آمریکایی به قصد ورود به خلیج فارس با همه دنیا در حال مذاکره است اما جرات ورود به خلیج فارس را ندارد و اگر اشتباهی از آنها سر بزند شناورها و پایگاههای آنها از منطقه سالم بیرون نخواهند رفت.

 

این مراسم به همت معاونت فرهنگی سپاه پارسیان و کمیته فرهنگی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان برگزار شد.

 

گفتنی است کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان در دی ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.