فرمانده منطقه چهارم ندسا در خطبه های نماز جمعه پارسیان مطرح کرد؛ شاخصه اصلی پیروزی در هشت سال دفاع مقدس اطاعت از ولی فقیه بود/ سبک مدیریت دفاع مقدس راه حل برون رفت از مشکلات است

فرمانده منطقه چهارم ندسا در خطبه های نماز جمعه پارسیان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار‌کرد: اطاعت از ولی فقیه شاخصه اصلی پیروزی در دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سردار منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم ندسا پیش از خطبه های نماز جمعه پارسیان، با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت: حوادث و رویدادها به مرور در گذر زمان در تاریخ کمرنگ می شوند و سایه ای از آن در ذهن ها باقی می ماند اما حادثه کربلا نه اینکه فراموش نشد بلکه روز به روز و سال به سال بر عظمت و شور آن افزوده می شود.

 

سردار روانکار، با اشاره به درس ها و پندهای کربلا برای آزادی خواهان جهان، اظهار کرد: شهادت امام حسین (ع) درس آزادگی، مروت، انسان شناسی، عزت زیر بار ظلم نرفتن و … را برای آزادگی‌خواهان جان داشت و این حادثه باید رخ می داد زیرا از اسرار خداوند است.

 

وی، به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما در دل عاشورا بود و به همین دلیل دفاع مقدس، مقدس و ماندگار شد.

 

فرمانده منطقه چهارم ندسا، به ۲ سطح جنگ اشاره و افزود: “جنگ همتراز” جنگی است که یک کشور در مقابل یک کشور دیگر به جنگ می پردازد و ” جنگ ناهمتراز” که بسیاری از کشورها با تمام تجهیزات در مقابل یک کشور قرار می گیرند که دفاع مقدس نمونه بارز این سطح از جنگ بود.

سردار روانکار، به رهبری امام راحل در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: اگر رهبری امام خمینی(ره) نبود امکان به نتیجه رسیدن جنگ وجود نداشت و شاخصه اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس اطاعت از فرماندهی و ولی فقیه بود.

 

وی، به قدرت رو به زوال آمریکا اشاره و اظهار کرد: قدرت استکبار شکسته شده است، یک روز آمریکا اگر اراده می کرد پادشاه یا رئیس جمهور یک کشور را از قدرت برکنار می کرد اما امروز با آن همه هیاهوی توخالی به ذلیل ترین افراد متوسل شده که دیگر موشک، تانک و توپ این کشورها جوابگو نخواهد بود.

 

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، قدرت رزمندگان جمهوری اسلامی ایران را متکی به ایمان دانست و افزود: دشمنان همه تلاش خود با به کار بسته اند تا بتوانند ریشه این انقلاب را قطع نمایند اما عافل از اینکه قدرت رزمندگان ما متکی به ایمان پاک و خالص است.

 

وی، با اشاره به مشگلات اقتصادی و معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات باید از روحیه دفاعی و هشت سال دفاع مقدس و آن سبک مدیریت استفاده شود.