فرمانده منطقه چهارم ندسا: صید ترال دریا را به آتش می کشد/ تشکیل بسیج دریایی در حمایت کامل از صیادان است/سپاه از ابلاغیه های مخالف منافع مردم عبور می کند/ گردشگران با پوشش زننده را با بی احترامی بیرون می کنیم

فرمانده منطقه چهارم ندسا با اشاره به تشکیل بسیج دریایی در شهرستان پارسیان، اظهار‌کرد: تشکیل بسیج دریایی در حمایت کامل از صیادان است و اجازه نخواهیم داد هیچ گونه کشتی صید ترال انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ مراسم افتتاحیه بسیج دریایی در شهرستان پارسیان با حضور فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، امام جمعه و فرماندار شهرستان، نیروهای نظامی و اطلاعاتی و جمعی از صیادان در روستای بستانو برگزار شد.

 

سردار منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در آئین افتتاح بسیج دریایی، امنیت را مهم و دارای دو وجه خواند و گفت: اولا؛ برقراری امنیت مرزها در مقابل تجاوز کشورهای خارجی که در حوزه خلیج فارس برعهده نیروی دریایی سپاه است و در دریای عمان برعهده نیروی دریایی ارتش، و از زمانی که نیروی دریایی سپاه به حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز وارد شده، امنیت برقرار و دشمن به عقب رانده شده است.

 

سردار روانکار، دیگر وجه امنیت را حوزه داخلی و وجود برخی تخلفات در حوزه دریایی دانست و افزود: برخی تخلفات در حوزه دریا رخ می دهد که ماموریت ذاتی سپاه مبارزه با آن نبود و گاها برخوردهایی می نمود، اما مقام معظم رهبری با ابراز نگرانی وضع موجود و اتفاقات حوزه صیادی، ایجاد و تشکیل بسیج دریایی را از فرمانده نیروی دریایی سپاه، مطالبه نمودند.

 

وی، با بیان اینکه ناوگروههای بسیج راه اندازی خواهند شد، اظهار کرد: بخشی از فعالیت ناوتیپ۴۱۲ ذوالفقار به بسیج دریایی واگذار خواهد شد که حفظ منابع و منافع صیادان و برقراری امنیت کشتی رانی از اهداف آن است.

 

فرمانده منطقه چهارم ندسا، با تاکید بر اینکه از دشمنان خارجی هیچ ترس و واهمه ای نداریم، تصریح کرد: در مقابل دشمنان خارجی خصوصا آمریکای جنایتکار هیچ ترسی نداریم زیرا قوی هستیم و اگر قوی نبودیم یک ماه هم فرصت نمی داد و آنها از وضعیت دفاعی ما به خوبی مطلع هستند.

 

سردار روانکار، عامل برخی از ناامنی ها را وجود نفوذی ها دانست و گفت: دشمن به وسیله برخی از نفوذی هایی که سازماندهی کرده، در پی ناامید کردن مردم است و دیدیم که متاسفانه در فضای مجازی چگونه برخی گردشگران با بی عفتی خود را به نمایش گذاشتند تا بتوانند از این طریق دشمن را دلشاد کنند.

 

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، با بیان اینکه هبچ کس مخالف گردشگر و توریست نیست، عنوان کرد: سپاه توریست و گردشگر را به جزایر تشویق می‌کند و امنیت آنها را نیز برقرار می کند زیرا یکی از راههای درآمدزایی استان است، اما گردشگرانی که با وضع نامطلوب به این منطقه وارد می شوند هدف خاصی را دنبال می کنند.

 

وی ادامه داد: مردم جنوب به مسائل اخلاقی و عفت تعصب دارند و این وضعیت برهنگی گردشگران را برنمی تابند و سپاه در کنار مردم با این معظل برخورد می‌کند و اعلام می کنیم در همه جزایر، گردشگران با پوشش زننده را با بی احترامی بیرون می کنیم.

 

سردار منصور روانکار، صید ترال را اقدامی غیر قانونی دانست که هیچکس موافق آن نیست و تاکید کرد: ۸۰ درصد مردم ساحل نشین درآمد خود را از راه دریا به دست می آوردند و صید ترال یک واقعیتی است که کف دریا را آتش می زند که برخی آن را تکذیب می کنند، از این تاریخ به بعد چه کشتی داخلی و چه خارجی در منطقه صید ترال انجام دهد سخت برخورد می کنیم زیرا صیادان و مردمان منطقه ضرر می کنند.

 

فرمانده چهارم ندسا، با بیان اینکه همگان مراقب جریانات هدفمند ناامنی های دریایی باشند، هشدار داد: سپاه وظیفه انقلابی خود می داند که از حقوق مردم دفاع کند و از ابلاغیه ها و دستورالعمل هایی که با منافع مردم سنخیت نداشته باشد، پیروی نمی کند و از آن عبور می کند.