فرمانده منطقه چهارم ندسا: قرارگاه خاتم الانبیاء بازوان توانمند نظام اسلامی است/سهم آبادانی پارسیان متناسب با قدمت آن نیست

فرمانده منطقه چهارم ندسا با اشاره به طرح های محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اظهار کرد: قرار گاه خاتم الانبیاء(ص) بازوان توانمند نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سردار روانکار، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، در نشست اشتغال منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را بازوی توانمند نظام اسلامی دانست و گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در امر سازندگی و پذیرش ساخت وساز هایی که برای دولت هزینه هایی را در بر دارد، سینه سپر می کند و سنگینی هزینه ها را از دوش دولت بر می دارد.

 

روانکار افزود: فعالیت های قرارگاه خاتم در سراسر کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و همواره در آبادانی و عمران سواحل زبانزد است ولی کمترین فعالیت این قرارگاه در پارسیان بوده و امیدواریم با مستقر شدن آن در شهرستان، شاهد پیشرفت و آبادانی این دیار شویم.

 

وی، شهرستان پارسیان را دارای قدمتی تاریخی عنوان کرد و گفت: سهم آبادانی پارسیان، متناسب با قدمت آن نیست و فکر  وفرهنگ برای آبادانی و جود دارد، اما سطح دسترسی به افراد با نفوذ وجود ندارد.

 

فرمانده منطقه چهارم ندسا، با اشاره به مردمی بودن خدمات سپاه پاسداران، تصریح کرد: سپاه پاساران هر منطقه ای که فعالیت و خدمات رسانی می کند برای مردم و برای رفع نیازمندی و محرومیت آنهاست.

 

روانکار، سواحل پارسیان را بکرترین سواحل در منطقه دانست و اظهار کرد: مسئولین در گذشته از ظرفیت های این شهرستان به خوبی استفاده نکرده اند و امید است با ایجاد پروژه های ملی، رشد و توسعه این شهرستان را شاهد باشیم.

 

در ادامه روانبخش، مدیر عامل شرکت عمران ساحل قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به مشکلات پیش روی هر فعالیت عمرانی گفت: آبادانی و عمران، مشکلات خاصی دارد و قرارگاه خاتم نیز در این پروژه یک رقیب جدی خارجی با اختلاف 200 میلیارد تومان داشت.

 

روانبخش، هزینه دولت در ساخت بندر صنعتی پارسیان را 15 درصد دانست و اظهار کرد: 85 درصد از این هزینه ها نیز قرارگاه خاتم از طریق جذب سرمایه داخلی وخارجی باید تأمین کند.

 

وی، زمان تحویل پروژه را خرداد ماه سال آینده اعلام و تصریح کرد: هنوز قراردادی با کار فرما انعقاد نشده ولی کار اجرایی آغاز شده و اولین صادرات نیز از این بندر در سال آینده صادر خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت عمران ساحل قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، پروژه ساخت بندر صنعتی- معدنی پارسیان را پروژه ای ملی دانست و افزود: وقتی از توانمندی داخلی برای ساخت اینگونه پروژه ها استفاده شود، به طور یقین هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند و در صورتی که شرکت های خارجی این پروژه را در دست می گرفتند، هزینه های 2 برابری در بر داشت.

 

روانبخش ادامه داد : برای ساخت اسکله، باید 5 میلیون تن سنگ استخراج شود ومسئولین محلی تدابیری بیندیشند تا در مسیر کار مانع ایجاد نشود و پروژه به تعویق نیفتد.

 

وی خاطرنشان کرذ: دنیا امروز توسعه سواحل را در دستور خود قرار داده است و ما نیز با پیشرفت هایی که در سواحل داته ایم خود را به سطح جهانی نزدیک می کنیم.