فرمانده ناوتیپ 412 ذوالفقار خبر داد: غرق شدن لنج باری در آب های خلیج فارس/ 7 خدمه لنج نجات یافتند

فرمانده ناوتیپ 412 ذوالفقار منطقه چهارم ندسا از غرق شدن لنج باری در آب های نیلگون خلیج فارس خبر داد و گفت: همه سرنیشینان این لنج توسط سبزپوشان ناوتیپ نجات یافتند.

ناوسالار سوم پاسدار، عباس گیلک، فرمانده ناوتیپ 412 ذوالفقار منطقه چهارم ندسا در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، اظهار کرد: در پی درخواست کمک روی کانال بین المللی، موتور لنج باری که در مسیر دبی- کنگان و در حوزه استحفاضی ناوتیپ در حال تردد بود، مبنی بر از کار افتادن موتور و آب گرفتگی شدید واحتمال غرق شدن، هماهنگی های لازم صورت گرفت و تیمی از پاسداران یگان شناوری به محل اعزام گردید.

 

ناوسالار سوم پاسدار، عباس گیلک، افزود: با حضور تیم اعزامی به موقعیت اعلام شده و کمک جهت تخلیه آب لنج مضطر، اما متأسفانه به علت آب گرفتگی شدید وسنگینی بار، لنج در همان محل غرق شد.

 

وی، از نجات همه سرنیشنان این لنج باری خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده با شیلات پارسیان، ضمن نجات 7 خدمه این لنج، حجم زیادی از اسباب و وسایل لنج نیز جمع آوری و به شهر منتقل شد.

فرمانده ناوتیپ 412 ذوالفقار منطقه چهارم ندسا، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار رسالت اصلی خود که حفظ امنیت دریایی و مقابله به تهدیدات است، رسالت دیگری همچون کمک رسانی به مردم در زمینه های تخصصی را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

ناوسالار سوم پاسدار، عباس گیلک، این دو رسالت را برای خود موهبتی الهی دانست و خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که بتوانیم قدمی در راه خدا برای این مردم سخت کوش و زحمت کش برداریم و آنها را یاری کنیم.