فضاسازی رسانه‌های اسرائیلی درباره سایت پارچین در آستانه مذاکرات هسته‌ای

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، رسانه‌های اسرائیلی در آستانه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در هفته آینده به استاد آنچه تصویری از سایت پارچین خوانده مدعی وارد آمدن آسیب جدی و فروپاشی به برخی از ساختمان‌های این سایت شده است.

این تصاویر، بنا به ادعای روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل و کانال 2 رژیم صهیونیستی یک روز پس از آتش‌سوزی در یک کارگاه نظامی در نزدیکی این مجموعه، توسط ماهواره‌های فرانسوی گرفته شده است.

این ادعاها درباره آتش‌سوزی در یک کارگاه مواد محترقه در شرق تهران در روز دوشنبه مطرح شده است. گفته شده بر اثر این آتش سوزی دو نفر از کارکنان این کارگاه جان خود را از دست داده اند. اخبار ارسالی حاکی است آتش سوزی تنها در محدوده کارگاه بوده و بلافاصله بوسیله کارکنان آتش نشانی مهار شده است.

یک مقام مسئول وزارت دفاع در مصاحبه با «ایسکانیوز» گفته این حادثه تنها بدلیل فعل و انفعالات شیمیایی مواد آتش زا رخ داده و جزء حوادث معمول ومرسوم در کارگاه های صنایع دفاع است. علی‌‌رغم این، رسانه های وابسته به غرب تلاش کردند این آتش سوزی را انفجاری در سایت پارچین جلوه دهند.

این ادعای رسانه‌ای در حالی مطرح شده که جان کری، وزیر خارجه آمریکا به همراه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران قرار است هفته آتی در وین، پایتخت اتریش دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 چند ماه پیش تا موعد 24 نوامبر، سوم آذرماه تمدید شد.