فوتبال ایران نباید به کی‌روش وابسته باشد/ همه کارها برعکس است!

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال معتقد است کارلوس کی‌روش با شرط و شروط باید همچنان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده می‌گرفت. وی همچنین گفت: فوتبال ایران نیاز به توجه ریشه‌ای دارد و نباید وابسته به کارلوس کی‌روش و دیگران باشد.

به گزارش خبرنگارپارسیان به نقل مهر،محمد احسانی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت، در مورد وضعیت کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بنده در جریان مذاکرات مسئولان فدراسیون فوتبال با کی‌روش نبودم و تنها شنیدم این مربی از ایران رفته است. اینکه مسئولان در مورد کی‌روش چه تصمیمی گرفته‌ و چه فکری کرده‌اند، باید از خودشان پرسید.

وی افزود: البته به نظر من فوتبال ایران نیاز به توجه و حل مشکلات بصورت ریشه‌ای دارد و نباید وابسته به کارلوس کی‌روش و دیگران باشد. اینکه فوتبال ایران در تمام بخش‌ها رشد و ارتقا یافته و بتواند به موفقیت دست یابد، با مشکلات عمیق بسیاری روبرو است که ابتدا باید آنها را حل کرد.

عضو کمیته فنی و توسعه در ادامه تاکید کرد: اگر این مشکلات حل نشود، فوتبال ایران ممکن است با کی‌روش و یا هر مربی‌ دیگری بصورت مقطعی نتیجه بگیرد یا نگیرد که این موضوع اصلا خوب نیست. برای داشتن یک تیم ملی و فوتبال با ثبات، باید مشکلات زیر ساختی و مسائل حرفه‌ای لازم در فوتبال کاملا حل شود. فوتبال‌مان حرفه‌ای نیست، به خصوص در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری؛ پس باید این مشکلات حل یا برطرف شود.

وی در مورد اینکه در این شرایط مسئولان باید شرایط ماندن کی‌روش را فراهم کرده و یا یک مربی دیگری را جذب کنند؟ تاکید کرد: نظر شخصی‌ام این است که کارلوس کی‌روش باید می‌ماند اما با شرط و شروط جدید. ابتدا قراردادش را براساس موفقیت در جام ملت‌ها و صعود و عملکرد خوب در جام جهانی بعدی تنظیم کنند. همچنین او باید قبول کند که در کنار تیم ملی بزرگسال، بر عملکرد تیم‌های امید، جوانان و نوجوانان هم نظارت داشته باشد، نه اینکه 4 روز به ایران آمده تا تیم بزرگسالان را تمرین بدهد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در این خصوص ادامه داد: اگر کی‌روش ماندنی شد و یا یک مربی دیگری هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت، باید از توانایی‌هایش حداکثر استفاده برای تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های دیگر برده شود.

وی در ادامه در مورد وضعیت تیم‌های پایه فدراسیون فوتبال هم اینگونه اظهار نظر کرد: باید در رده‌ پایه بیشتر کار و توجه کنیم. امروز کار در این رده برعکس شده زیرا همه از فدراسیون توقع دارند نه باشگاه‌ها. در همه دنیا کار استعدادیابی و بازیکن سازی برعهده باشگاه‌ها و آکادمی‌های آنها است اما در ایران فدراسیون همه این‌کارها را انجام می‌دهد. باشگاه‌ها باید بازیکن سازی کنند و درنهایت فدراسیون با یک برنامه‌ریزی و اردوهای آماده‌‎سازی مناسب، شرایط را برای موفقیت این تیم‌ها فراهم کند.

احسانی در پایان در مورد اینکه آیا امیدوار است تیم‌های نوجوانان و جوانان بتوانند با موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا به جام‌های جهانی رده‌های خود صعود کنند، گفت: من امیدوار هستم زیرا تا خدا هست باید امیدوار بود اما اگر می‌خواهیم موفقیت‌مان در رده‌های پایه تضمین شود، باید بیشتر کار کرد. البته فدراسیون در این سال‌ها هرچه در توان داشته، برای این تیم‌ها انجام داده است ولی باید توان فدراسیون را با برنامه‌ریزی بهتر در باشگاه‌‎ها بیشتر کرد.