قرار گرفتن بافتهای فرسوده بندرعباس روی گسل زلزله یک زنگ خطر است

استاندار هرمزگان گفت: خانه هایی که در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی قرار دارند و روی گسل هستند باید زنگ خطری برای ما باشد تا هرچه سریعتر تدابیر مناسبی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، جاسم جادري چهارشنبه شب در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، عنوان کرد: هرمزگان استانی است که در معرض بلایای طبیعی بسیاری قرار دارد و همواره باید آمادگی کامل را در برابر این حوادث و بحران ها داشته باشیم.

وی بر لزوم اجرای اقدامات آموزشی در زمینه مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: این دوره ها به توان و معلومات ما در این خصوص اضافه می کند که اثرات مطلوبی در مدیریت بحران و حوادث خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروههای زیرمجموعه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و ارائه گزارش کار این کارگروهها، ادامه داد: در مورد بیمارستان صحرایی هرمزگان ما انتظار داریم همانند دیگر استان ها عمل شود و امکاناتی که فراهم است براساس تفاهم نامه ای که دو سال است منعقد شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

جادری همچنین خواستار لایروبی کانال ها و خورهای شهر بندرعباس شد تا این شهر در زمان بارندگی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بافت های فرسوده باید به سمت تشکیل صندوق پشتیبان و تقویت ستاد توانمندسازی بافت های فرسوده استان گام برداریم، تصریح کرد: بندرعباس در معرض خطرات و حوادث طبیعی مختلف است و نباید قبل از وقوع حادثه بی تفاوت باشیم و تنها همه در زمان حادثه بسیج شوند، بلکه باید پیش از آن برای مشکلات چاره اندیشی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: خانه هایی که در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی قرار دارند و روی گسل هستند باید زنگ خطری برای ما باشد تا هرچه سریعتر تدابیر مناسبی برای رفع این مشکل اندیشیده و جا به جایی های مورد نیاز انجام شود.

جادری در ادامه بر لزوم تهیه و نصب ژنراتور برق در دستگاههای اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: با مدیریت مصرف برق در تابستان امسال خاموشی های کمتری در استان داشتیم اما یکی از وظایف دستگاهها در زمینه پدافند غیرعامل تهیه و نصب ژنراتور برق برای مواقع اضطراری است که باید در این زمینه و همچنین تامین مایحتاج و تجهیزات ضروری در زمان بحران همانند چادر و کمکهای اولیه اقدامات لازم را انجام دهند.

خسارت به تاسیسات برق در بارندگی اخیر بندرعباس

در این نشست ارسلان بهاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، عنوان کرد: برنامه هایی در این هفته تدارک دیده شده که با همکاری کارگروه های این شورا از شنبه 19 مهر ماه اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح اسکان اضطراری در شهرستان ها یکی از برنامه های مدیریت بحران استانداری است که با هدف ایجاد مکان مناسب اسکان برای مواقع بحرانی عمدتا در پارکهای هر شهرستان انجام می شود تا در ساعات اولیه بحران مردم در آنجا اسکان داده شوند و از اداراتی همچون آب و فاضلاب و توزیع برق می خواهیم تا در زمینه تامین زیرساخت های این اماکن اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه کارگروه های این شورا باید در برگزاری جلسات اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: در طوفان زود گذری که روز سه شنبه شهر بندرعباس تجربه کرد خساراتی به تاسیسات برق رسانی وارد شد و در 70 نقطه شهر قطعی برق و خسارت داشتیم.