قهرمانی آلمان در جام جهانی فوتبال بعد از ۲۴ سال


گل آلمان هرمز 300x168 قهرمانی آلمان در جام جهانی فوتبال بعد از 24 سال
به گزارش خبرنگار ورزشی  پارسیان،تیم‌های ملی آرژانتین و آلمان از ساعت 23:30 یکشنبه شب در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو به مصاف هم رفتند تا فینال جام بیستم را برگزار کنند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.تیم المان مانند بازی‌های قبلی خود با برنامه کار را آغاز کردند و آرژانتینی‌ها هم با حوصله کار را دنبال می‌کردند و بیشتر سعی داشتند از ضد حمله استفاده کنند.در دقیقه 21 ایگواین روی اشتباه کروس در دادن پاس رو به عقب صاحب توپ شد و در حالی که با نویر تک به تک بود توپ را به بیرون زد.پس از این صحنه کمی بازی با سرعت بیشتری دنبال شد. آلمان به دنبال حمله بود و آرژانتین در اندیشه ضد حملات و استفاده از سرعت بازیکنانی مانند مسی.از اتفاقات جالب بازی در دقیقه 30 رخ داد که ایگواین توانست دروازه آلمان را باز کند. در حالی که داور این گل را  مردود وآفساید اعلام کرد.یک دقیقه بعد از این صحنه شورله به دلیل مصدومیتی که کرامر دچار آن شده بود وارد میدان شد تا اولین تعویض آلمان اجباری باشد.

در دقایق پایانی این نیمه هوودس  آلمانی بود که توپ را به تیر  عمودی دروازه آرژانتین زد تا بازی در 47دقیقه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

نیمه دوم بازی با حملات آرژانتین شروع شد و لیونل مسی که از تله آفساید فرار کرده بود می‌توانست در دقیقه 49دروازه آلمان را باز کند اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه آلمانی‌ها حملاتی را به خصوص از جناح چپ تدارک دیدند اما اغلب سانترها در میانه راه توسط مدافعان آرژانتین دفع می‌شد. هر دو تیم برای دستیابی به گل تلاش کردند اما تلاش‌شان در پایان 90 دقیقه بی‌نتیجه ماند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

اما در وقت‌های اضافه اول  آرژانتینی‌ها خسته به نظر می‌رسیدند و آلمان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و شاگردان سابیا نیم نگاهی به ضد حمله داشتند.ماریو گوتسه که در نیمه دوم به جای کلوزه به میدان آمده بود در دقیقه 113 روی سانتری که شورله از سمت چپ ارسال کرد با کنترل توپ و یک ضربه دقیق دروازه رومرو را باز کرد تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان برسد و چهارمین ستاره جام جهانی روی پیراهن آلمان نقش ببندد.آلمان با این پیروزی چهارمین قهرمانی جهان را بدست آوردند وپس از 24 سال قهرمانی جهانی رابه مردم آلمان هدیه دادند.
در پایان این جام  خامس رودریگس کلمبیایی  آقای  گل جام جهان یبیستم  با 6گل زده معرفی شد وتوانست جایزه کفش طلا این دوره از مسابقات جهانی را نصیب خود نماید.