لاوروف: بر سر ۹۵ درصد از موضوعات هسته‌ای ایران توافق صورت گرفت

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، به نقل از شبکه خبری المیادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که بر سر نزدیک به 95 درصد از موضوعات هسته‌ای ایران توافق صورت گرفته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در دور بعدی مذاکرات امکان حل و فصل پرونده هسته ای ایران وجود دارد.

در همین رابطه “محمد جواد ظریف” وزیر خارجه ایران و “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

مرور روند مذاکرات هسته‌اى میان ایران و کشورهاى ١+٥، تاکید بر ضرورت ادامه مذاکرات در این باره و همچنین رایزنى و تبادل نظر پیرامون اجلاس سران کشورهاى ساحلى دریاى خزر که قرار است فردا در استاراخان برگزار شود ازجمله موضوعات مورد گفتگو میان وزیران امورخارجه ایران و روسیه بود.

همچنین پس از این دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در یک کشور اروپایی خبر داد.

ظریف در این باره گفت: دور بعدی مذاکرات در جای در اروپا برگزار خواهد شد برای اینکه نیویورک بسیار دور است. وزیر خارجه ایران همچنین گفت که زمان و مکان این دیدار متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: ما هنوز در حال بحث در این باره هستیم و همانطور که در این هفته هم رخ داد باید دیدار‌های زیادی با یکدیگر داشته باشیم.

وزیر خارجه ایران همچنین تاکید کرد که ایران اجازه نخواهد داد که این فرصت از دست برود.

ظریف در انتهای گفت که دو ماه باقی مانده بسیار مهم خواهند بود و کارهای سختی پیش روی ماست.